Scandalul RENAULT: Aproape 700.000 de vehicule ar putea avea nevoie de actualizarea softurilor de poluare

Aproape 700.000 de vehicule Renault diesel ar putea avea nevoie de actualizarea softurilor de poluare, a declarat directorul pentru concurenţă Thierry Bollore, potrivit căruia grupul va anunţa în martie măsuri de reducere a emisiilor reale de oxid de nitrogen la cele mai recente modele diesel.

3856 afişări
Imaginea articolului Scandalul RENAULT: Aproape 700.000 de vehicule ar putea avea nevoie de actualizarea softurilor de poluare

Scandalul RENAULT: Aproape 700.000 de vehicule ar putea avea nevoie de actualizarea softurilor de poluare

Ajustările necesare motoarelor, care vor consta în actualizări ale softurilor, vor fi disponibile pentru generaţia Euro 6 a motoarelor diesel, a declarat Bollore reporterilor, în timpul unui briefing susţinut la sediul Renault din vestul Parisului.

Începând din luna iulie, vor fi oferite verificări voluntare ale motoarelor pentru proprietarii a circa 700.000 de vehicule care ar putea fi eligibile pentru modernizare.

"Va fi o propunere făcută clienţilor, nu o rechemare, întrucât vehiculele sunt conforme", a subliniat Bollore, asigurând că Renault respectă toate normele în vigoare referitoare la emisii.

Proprietarii de vehicule diesel Euro 6 vor putea cere, dacă va fi nevoie, o operaţiune de întreţinere. Va fi vorba despre o simplă programare.

Constructorul auto francez a recunoscut existenţa unei erori de calibraj în sistemul de depoluare al modelului Captur şi a asigurat că a început deja, din noiembrie, o rechemare pentru circa 15.000 de vehicule, versiunea 110 CV.

Ministrul francez al Mediului, Segolene Royal, a declarat marţi, la postul de radio RTL, că Renault va rechema peste 15.000 de vehicule în Franţa, care nu au intrat încă la vânzare, după ce o investigaţie a arătat că sistemele lor de filtrare a emisiilor au nevoie de ajustări.

Sistemele de filtrare ale acestor vehicule nu funcţionează la temperaturi foarte înalte sau sub 17 grade Celsius, a afirmat Royal.

Reglarea acestor sisteme pentru a deveni operaţionale la temperaturile respective va necesita circa jumătate de zi pentru fiecare motor, a explicat ministrul.

După izbucnirea scandalului legat de manipularea testelor de poluare de către Volkswagen, Royal a înfiinţat o comisie însărcinată cu testarea emisiilor vehiculelor constructorilor auto.

Royal a spus că două modele noi depăşesc cu mult normele legale privind emisiile poluante. Potrivit informaţiilor obţinute de Les Echos, ar fi vorba despre Renault Espace 5, normă Euro 6, lansat în primăvara trecută, care se adaugă modelului Captur, deja nominalizat de autorităţi, şi monovolumul Zafira al Opel.

Constructorul auto francez a precizat marţi că a început încă din noiembrie o campanie de rechemare a circa 15.000 de vehicule Captur, care au un defect la sistemul antipoluare.

Vehiculele Renault ar putea avea două tipuri de probleme. Una este un defect tehnic, care afectează performanţele sistemului de poluare şi care necesită numai o actualizare pentru a funcţiona corect.

A doua problemă este că sistemele de reducere a poluării ar putea să nu funcţioneze corect la anumite temperaturi, în special la o temperatură de sub 17 grade Celsius.

Între timp, alţi doi producători auto, Opel şi Mercedes, au fost convocaţi în faţa comisiei tehnice, pentru a justifica performanţele modelelor testate. Numărul vehiculelor testate va ajunge la 100, urmând să fie adăugate mărcile Nissan, Volvo, Suzuki şi Fiat.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici