- Home
- Economic
- FRANKFURT, (13.10.2015, 13:25)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
SCANDALUL VOLKSWAGEN: Încrederea investitorilor în economia Germaniei, la minimul ultimului an. Grupul va reduce investiţiile cu 1 miliard de euro pe an
Încrederea investitorilor în economia Germaniei a scăzut în octombrie la cel mai redus nivel din ultimul an, din cauza scandalului emisiilor poluante care afectează Volkswagen şi a încetinirii creşterii economice în ţările emergente, relatează Bloomberg. În urma scandalului, grupul VW va reduce investiţiile cu 1 miliard de euro pe an la marca Volkswagen, faţă de nivelul planificat.
1284 afișări
SCANDALUL VOLKSWAGEN: Încrederea investitorilor în economia Germaniei, la minimul ultimului an. Grupul va reduce investiţiile cu 1 miliard de euro pe an
Indicele referitor la aşteptările investitorilor şi analiştilor calculat de institutul ZEW a scăzut la numai 1,9 puncte în octombrie, de la 12,1 puncte în septembrie. Indicele, care estimează evoluţiile economice în următoarele şase luni, este în declin pentru a şaptea lună consecutiv.
Analiştii anticipau că indicele va coborî la 6,5 puncte.
Recunoaşterea de către Volkswagen, pe 18 septembrie, că a înşelat testele de poluare prin instalarea unui soft ilegal pe 11 milioane de automobile diesel din întreaga lume, a costat grupul până la 33 de miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă, în timp ce indicele bursier german DAX a scăzut cu 3,5% în următoarele două şedinţe de tranzacţionare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Sindromul rar care te face beat, chiar dacă n-ai băut. Cum a scăpat un belgian de amendă după ce a dat fiola „peste cap”
-
Compania coreeană Hanwha vrea să înfiinţeze în România un hub industrial pentru Europa
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
Scandalul s-a declanşat într-o perioadă în care economia germană axată pe exporturi trebuie să se adapteze la scăderea cererii pe pieţele emergente.
Exporturile Germaniei au scăzut cu 5,2% în august, cel mai mult după momentul de vârf al recesiunii din 2009.
Comenzile fabricilor şi producţia industrială au scăzut în mod neaşteptat, iar institutele economice ale ţării au redus estimările privind avansul economic din 2015.
În acelaşi timp, consumul intern, investiţiile şi redresarea zonei euro susţin încă economia germană.
Indicele ZEW referitor la condiţiile economice actuale a coborât la 55,2 puncte în octombrie, de la 67,5 puncte, iar indicele privind aşteptările pentru zona euro a scăzut la 30,1 puncte, de la 33,3 puncte.
Investiţii reduse
Grupul Volkswagen va reduce investiţiile cu 1 miliard de euro pe an la marca VW, faţă de nivelul planificat, precum şi alte costuri, şi va schimba tehnologia pentru automobilele diesel, după scandalul provocat de manipularea rezultatelor testelor pentru emisiile poluante, relatează MarketWatch.
Noul board al mărcii Volkswagen a decis că vehiculele diesel "vor fi echipate cu sisteme de evacuare a emisiilor care folosesc cea mai bună tehnologie pentru mediu".
Astfel, vehiculele diesel destinate Europei şi Americii de Nord vor fi prevăzute cu tehnologie SCR şi AdBlue, cât mai curând posibil.
Brandul se va concentra totodată mai mult pe dezvoltarea de modele hibrid şi electrice. Noua generaţie a modelului premium Phaeton va fi electrică. În plus, brandul VW va accelera programul de eficientizare a operaţiunilor.
În urma scandalului, Volkswagen a încercat să limiteze daunele, dar Standard & Poor's a retrogradat luni ratingul pe termen lung al grupului, măsură care va creşte costurile de finanţare ale producătorului auto.
VW a bugetat pentru trimestrul al treilea costuri de 6,5 miliarde de euro pentru finanţarea unei campanii de rechemări în service a 11 milioane de automobile diesel, pentru înlocuirea softului ilegal, care va avea loc în 2016.
Citeşte şi: ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Brandul Volkswagen, afectat mediatic puternic şi în România - INFOGRAFICE
Citeşte şi: Ministrul Mediului: Vom da în judecată Volkswagen pentru recuperarea prejudiciului de peste 30 milioane euro
Citește pe alephnews.ro: Vor să apere România, dar nu prea au cu ce. MApN anunță rezultate dezastruoase la proba sportivă în rândul candidaților la postul de „soldați profesioniști”
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De la Floreasca, l-au internat la Obregia. Mititelu Jr., mutat la 'Spitalul 9'! Ce au constatat medicii + câte zile îl vor ține la psihiatrie
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe