Scumpirea produselor IT din cauza aprecierii dolarului se va vedea la raft la sfârşitul lui aprilie

Retailerul electro IT Flanco estimează că scumpirea produselor, pe fondul aprecierii dolarului, se va vedea la raft spre sfârşitului lunii aprilie, creşterea preţurilor, estimată la până la 15%, urmând să afecteze în special produsele IT din China.

435 afişări
Imaginea articolului Scumpirea produselor IT din cauza aprecierii dolarului se va vedea la raft la sfârşitul lui aprilie

Scumpirea produselor IT din cauza aprecierii dolarului se va vedea la raft la sfârşitul lui aprilie (Imagine: Mediafax Foto / Bogdan Iordache)

"Până acum am reuşit să amortizăm din stocuri. Dar până la sfârşitul lunii aprilie sigur vor intra noile preţuri. Vor creşte în special produsele aduse din China. Piaţa IT va fi cea mai afectată de creşterea cursului, şi ar putea înregistra scădere (...) Preţurile la notebook-uri, tablete vor creşte cu până la 15%. (...) Indirect vor fi afectate şi alte categorii de produse, care conţin componente fabricate în China, precum electrocasnicele mici", a declarat joi Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail.

De la începutul anului, dolarul s-a apreciat cu 12% faţă de leu, joi, cursul afişat de BNR fiind de 4,1282 lei/dolar.

Pentru acest an, Sîrbu estimează o creştere între 10 şi 12% a pieţei de electro IT. Din această valoare, 45% reprezintă retailul tradiţional.

"Credem că 2015 va fi un an bun. (...) Creşterea de piaţă este determinată în continuare de creşterea economică şi de posibilitatea achiziţiei în rate fixe în lei, fără dobândă. (...) Gradul de dotare cu echipamente nu este atât de mare, iar produsele cumpărate în perioada de boom, 2007/2008, au ajuns la termenul de înlocuire (8 ani - n.r.)", a mai spus Sîrbu.

De asemenea, el consideră că scăderea preconizată a taxelor va avea un impact pozitiv în consum.

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a crescut anul trecut cu 13,7%, la peste două miliarde euro, susţinută de promoţiile retailerilor, în special de Black Friday şi sărbătorile de iarnă, şi creşterea încrederii cumpărătorilor, potrivit companiei de cercetare a pieţei GfK.

Motoarele creşterii pieţei au fost vânzările de electrocasnicele mari şi mici, electronice şi televizoare şi telecom.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici