Şoferii ar putea circula pe o parte a tronsonului de autostradă Câmpia Turzii-Gilău, din 2009

O porţiune de 40 de kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău al autostrăzii Transilvania va fi deschisă circulaţiei auto în luna noiembrie a anului viitor, dacă vor fi realizate două noduri de legătură la Cluj-Napoca.

17 afișări
Imaginea articolului Şoferii ar putea circula pe o parte a tronsonului de autostradă Câmpia Turzii-Gilău, din 2009

Şoferii ar putea circula pe o parte a tronsonului de autostradă Câmpia Turzii-Gilău, din 2009 (Imagine: Mediafax Foto)

Tronsonul Câmpia Turzii-Gilău are o lungime totală de 52,5 kilometri, din care 40 de kilometri vor fi asfaltaţi în iunie 2009. Pentru a putea circula pe acest tronson este necesară execuţia a două noduri rutiere de la Cluj-Napoca, care să asigure legătura cu autostrada.

"Imediat ce va creşte temperatura în primăvară, în maxim două-trei luni vom avea asfaltaţi 40 km din sectorul 2B Câmpia Turzii-Gilău, adică în iunie", a declarat joi, într-un seminar pe tema transporturilor, directorul de proiect al Autostrăzii Transilvania din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Radu Gaşpar.

El a precizat că a solicitat fonduri de 520 milioane euro pentru bugetul Autostrăzii Transilvania pentru 2009. În prezent, CNADNR are o restanţă de aproximativ 30 milioane euro, care va fi achitată în cursul acestei luni.

"La anul, pe vremea aceasta (n.r. - noiembrie 2009), vom putea vorbi de circulaţie pe Autostrada Transilvania, pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, dacă vom primi finanţarea solicitată", a spus Gaşpar.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Până la jumătatea lunii august a acestui an, compania a finalizat o porţiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legătura între Gilău şi Câmpia Turzii.

Potrivit rezultatelor unui control efectuat de consultantul EGIS Scetauroute la solicitarea CNADNR, făcute public la începutul lunii noiembrie, Bechtel a făcut greşeli de proiectare şi execuţie pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău al autostrăzii Transilvania, ceea ce a determinat alunecări de teren pe un segment de 36 de kilometri.

În replică, reprezentanţii Bechtel au declarat că CNADNR a transmis mass-media "informaţii trunchiate" care conţin "acuzaţii senzaţionaliste". Conform sursei ciate, gravitatea situaţiei prezentate de CNADNR este în mod clar exagerată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici