- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.08.2013, 18:39)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Şova susţine că acordul cu Bechtel a ajuns la 10 miliarde euro după modificările din 2005, însă o anexă din 2006 arată un total de 2,2 miliarde de euro
Ministrul delegat Dan Şova a declarat miercuri că modificările aduse în 2005 acordului cu americanii de la Bechtel au dus contractul la 10 miliarde de euro, însă o anexă la acordul de modificare din 2006 indică un nivel total de costuri de 2,2 miliarde euro.
641 afișări
Şova susţine că acordul cu Bechtel a ajuns la 10 miliarde euro după modificările din 2005, însă o anexă din 2006 arată un total de 2,2 miliarde de euro (Imagine: Alin Matei/Mediafax Foto)
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, condus de Dan Şova, a publicat marţi o serie de documente declasificate referitoare la contractul dintre statul român şi Bechtel International.
"Nu am reuşit la Ministerul Transporturilor să se găsească varianta originală a contractului semnat. Desecretizarea se face pe contractul original. Contractul desecretizat publicat în 2006 e cel original din 2003, dar updatat cu actele adiţionale din 2005. Nu s-a găsit varianta originală din 2003. (...) Anexele au apărut după 2005. Contractul a fost desecretizat în 2006", a declarat Dan Şova, miercuri seară, la Digi24.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
El a spus că preţul menţionat în actul adiţional a ajuns la 10 miliarde de euro, de la 2,2 miliarde de euro.
"Boagiu (Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor - n.r.) a spus într-o conferinţă de presă că a trebuit să rezilieze parţial. E clar că modificările din 2005 au dus contractul la 10 miliarde de euro. Oamenii aşteaptă să vadă pe ce cheltuieli nejustificate s-au dus banii", a spus Dan Şova, potrivit aceleiaşi surse.
Citeşte şi:
Şova: Contractul Bechtel, nedesecretizat pentru că nu s-a găsit originalul. Boagiu: E la camera 58. Şova creează diversiuni
Pe de altă parte, una dintre anexele la acordul de modificare a contractului, semnat în februarie 2006, indică un cost total estimat la 2,2 miliarde euro, potrivit documentelor publicate pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură.
Acordul de modificare a contractului prevedea alocarea unui buget minim pentru plăţi de 78 milioane euro în 2006, 120,5 milioane euro în 2007, 442 milioane euro în 2008 şi 319,6 milioane euro în 2009.
În acest acord se arăta că părţile au identificat "anumite neconcordanţe" în traducerea în limba română a contractului iniţial, fiind agreată o traducere modificată în limba română a documentului.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe