- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.12.2013, 14:23)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Care sunt brandurile în care românii au cea mai mare încredere
Ciocolata Heidi este brandul în calitatea căruia românii au cea mai mare încredere, urmat de Santal şi Zewa, în timp ce Coca-Cola, Pepsi şi Kinder sunt asociate cu tradiţia, iar lactatele Pilos şi uleiul Promienna, mărci private ale Lidl, au cel mai bun raport calitate/preţ, potrivit datelor GfK.
1460 afișări
STUDIU: Care sunt brandurile în care românii au cea mai mare încredere (Imagine: Shutterstock)
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizează cinci piloni în funcţie de care consumatorii români cumpără produse de larg consum şi le diferenţiază de restul jucătorilor din piaţă: notorietatea mărcii, capacitatea lor de a face consumatorul să se simtă bine, încrederea în calitate, tradiţia mărcii şi raportul bun calitate/preţ.
Astfel, Heidi deţine prima poziţie printre mărcile de bunuri de larg consum în a căror calitate românii au cea mai mare încredere, urmată de Santal (băutură răcoritoare), Zewa (hârtie igienică), Granini (băutură răcoritoare) şi Bel Vita (biscuiţi).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
-
FOCUS: Start în campania electorală
-
China nu mai este cel mai mare partener comercial al Germaniei. Gigantul din Asia a pierdut lupta cu SUA
-
Scad naşterile şi decesele. Căsătoriile cresc
"În topul privind încrederea în calitatea mărcii, Heidi se diferenţiază foarte puternic în special pe atributele privind încrederea deplină pe care consumatorii o au în această marcă şi prin faptul că satisface aşteptări foarte înalte. Următoarele două clasate se diferenţiază pe atributele de calitate excelentă şi încrederea mai mare pe care consumatorii o au în ele în comparaţie cu alte mărci", se arată în raportul GfK.
Notoritatea se referă la prezenţa şi disponibilitatea brandului, la varietatea sortimentaţiei, la noutăţi şi lansări de produse, la campaniile de comunicare, dar şi la felul în care acesta interacţionează sau dialoghează cu consumatorii săi, iar încrederea într-o marcă se traduce prin calitate şi tradiţie, elemente esenţiale în decizia de cumpărare, precizează GfK.
"Ce este o marcă? Toate ideile, amintirile şi sentimentele care se nasc în noi de fiecare dată când ne gândim la un anumit brand. Atunci când aceste asociaţii mentale fac respectivul produs sau serviciu mai relevant, mai interesant sau mai convingător decât pe cele ale competitorilor, acestea creează valoare. Iar valoarea mişcă produsele de pe raft. În plus, continua optimizare a portofoliilor şi poziţionarea corectă a brandurilor în segmentul potrivit de preţ şi cu atributele care răspund unei nevoi reale a consumatorilor sunt cele mai bune strategii de diferenţiere", a declarat Gabriela Luca, market strategy advisor al GfK România.
A doua componentă importantă în construirea încrederii este esenţa mărcii, înţeleasă ca fiind o marcă cu tradiţie, pe care consumatorii o cunosc de o lungă perioadă de timp. La acest capitol, Coca-Cola şi Pepsi deţin primele poziţii, urmate de Kinder (ciocolată), Joe (napolitane) şi Jacobs (cafea).
În ceea ce priveşte mărcile private, GfK menţionează că acestea nu se diferenţiază prin notorietate, ci prin raportul calitate/preţ.
"Mărcile private sunt prezente de mai puţină vreme pe piaţă, de aceea ele încă nu se diferenţiază în termeni de tradiţie sau de notorietate a mărcii. Se poziţionează însă în top pentru caracteristicile care se referă la raportul bun calitate/preţ. Cele două mărci private pe care le regăsim în top cinci pe acest pilon sunt Pilos şi Promienna", arată raportul.
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers a fost realizat online pe 1.000 de respondenţi şi au fost investigate individual 100 de mărci de produse la larg consum. În total, au fost obţinute 7.500 de evaluări de mărci. Selecţia mărcilor a fost realizată pentru toate segmentele de preţ (premium, mainstream, economic, mărci private cu valoare adăugată şi mărci private din segmentul economic).
Citește pe alephnews.ro: Noul film „Stăpânul inelelor” va fi lansat în 2026. Cine va face parte din distribuție
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Ca între Prime Doamne: Ce i-a transmis Jill Biden lui Carmen Iohannis după întâlnirea de la Casa Albă
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este antreprenorul care vrea să transforme cele mai arzătoare dorinţe ale oamenilor într-o afacere. El a creat şi vândut mai multe afaceri
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imaginile anului cu romanticul Ilie Năstase în timp ce își sărută cu foc soția! Cum a răsfățat-o pe Ioana Năstase, după ce femeia a dezvăluit că relația lor o face să trăiască în minciună și durere
PROSPORT.RO
'O sfidează pe soția lui Florin Piersic!' Scandal cu femeia nelipsită de lângă marele actor, aflat pe patul suferinței
CANCAN.RO
Cine este Anna Török, soția lui Florin Piersic. Cei doi au trăit o poveste de dragoste ca în filme
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe