STUDIU: IMM-urile româneşti dau o valoare adăugată în economie sub cele din UE, la o pondere similară - Mediafax

STUDIU: IMM-urile româneşti dau o valoare adăugată în economie sub cele din UE, la o pondere similară

IMM-urile din România creează 44% din valoarea adăugată brută la nivelul economiei, nivel inferior celui din Uniunea Europeană, de 59%, deşi acestea au o pondere similară în numărul total de companii, de 99,6% pe plan local şi 99,8% în UE, potrivit unui studiu realizat de EY România.

459 afişări

Imaginea articolului STUDIU: IMM-urile româneşti dau o valoare adăugată în economie sub cele din UE, la o pondere similară

STUDIU: IMM-urile româneşti dau o valoare adăugată în economie sub cele din UE, la o pondere similară (Imagine: Shutterstock)

Sectoarele de producţie, comerţ, construcţii, activităţi profesionale şi transport concentrează circa două treimi (70%) din valoarea totală adăugată brută, în primele trei domenii lucrând 60% din totalul salariaţilor din IMM-uri, se arată în studiul EY "Antreprenorii vorbesc - Barometrul antreprenoriatului românesc 2015".

Totodată, 66,2% dintre angajaţii din România lucrează în IMM-uri, uşor sub nivelul UE, de 66,9%. În perioada 2008-2013, numărul salariaţilor din aceste firme a crescut cu două puncte procentuale, de la 64% la 66%.

 

Două treimi din numărul total de firme active la sfârşitul lunii martie erau SRL-uri, cele mai multe cu sediul social în municipiul Bucureşti şi judeţul Cluj, având în medie un asociat. Dintre acestea, majoritatea (91,6%) sunt microîntreprinderi, cu 2 salariaţi în medie, un capital social mediu de 11.000 euro şi afaceri anuale medii de 47.000 euro.

În România s-au înfiinţat peste 2,6 milioane de firme din anul 1990 până în prezent, un SRL având o durată medie de activitate de 9 ani, 9 luni şi 22 de zile.

Studiul arată că antreprenorul român este, în general, bărbat cu vârstă între 40 şi 49 de ani, din mediul urban, activ în sectoarele de comerţ, construcţii şi transporturi.

Barometrul, ajuns la a treia ediţie, a fost realizat în perioada 9 ianuarie - 24 februarie, pentru care au fost chestionaţi aproape 370 de antreprenori şi oameni de afaceri din România.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
IMM ,
STUDIU EY ,

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.