STUDIU: Provocarea băncilor va fi gestionarea activele neperformante şi administrarea riscurilor

Băncile din România trebuie să gestioneze cât mai eficient activele neperformante prin restructurare şi vânzări şi să implementeze un sistem de administrare a riscurilor, fiind necesară o dezvoltare a pieţei de cumpărare pentru neperformantele companiilor şi ale persoanelor fizice cu garanţii.

151 afişări
Imaginea articolului STUDIU: Provocarea băncilor va fi gestionarea activele neperformante şi administrarea riscurilor

STUDIU: Provocarea băncilor va fi gestionarea activele neperformante şi administrarea riscurilor (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)

"Pentru România, cea mai importantă provocare pentru sectorul bancar din următorii ani este de a gestiona mai eficient activele neperformante prin restructurare /reeşalonare şi vânzări. Piaţa de cumpărare a datoriilor este deja foarte activă pentru creditele de consum, însă ar trebui dezvoltată pentru creditele acordate companiilor şi pentru creditele neperformante garantate ale persoanelor fizice", arată concluziile unui studiu realizat de compania Deloitte pentru Consiliul Patronatelor Bancare din România.

Odată cu creşterea creditării, excluzând programul Prima Casă, băncile ar trebui să implementeze sisteme de management al riscului şi tehnici de analiză îmbunătăţite pentru a asigura profitabilitatea clienţilor prin segmentare şi preţuri diferenţiate.

De asemenea, acestea vor încerca să-şi dezvolte gama de produse pentru a oferi IMM-urilor mai multe servicii sofisticate cu valoare adăugată, precum produse de trezorerie şi gestionarea numerarului, dar şi produse de consolidare a relaţiei client-bancă pentru persoane fizice, cum ar fi cardurile de credit sau fondurile de inestiţii.

"O prioritate pentru bănci va fi construirea de relaţii cu clienţii prin creşterea transparenţei şi a serviciilor personalizate pentru a îmbunătăţi menţinerea / atragerea de clienţi. Penetrarea serviciilor de internet banking este încă foarte redusă, însă pe măsură ce va creşte, băncile vor trebui să regândească strategia privind reţelele de sucursale", se menţionează în document.

Consolidarea din sectorul bancar este în curs de desfăşurare, cu ieşirea de pe piaţă a actorilor mai mici, şi va fi privită ca o oportunitate pentru băncile mijlocii pentru a atrage clienţi.

"Tranzacţiile mai mari ar trebui şi ele să apară, fiind analizat un număr de tranzacţii de portofolii. Una sau mai multe bănci mai mici deţinute de greci ar putea şi ele să facă obiectul unor tranzacţii, deoarece băncile-mamă îşi reorientează operaţiunile către pieţele esenţiale", menţionează studiul.

În anii următori, pieţele din Europa de sud, inclusiv România, ar trebui să îşi stabilizeze calitatea activelor şi să îşi refacă indicatorul de rentabilitate financiară.

Băncile de pe plan local se vor axa pe maximizarea profitului net, punând şi mai mult accent pe o gestionare eficientă a activelor neperformante prin activităţi sustinute de colectare, restructurare / reeşalonare şi vânzare.

Perspectiva relativ redusă pentru creşterea veniturilor va necesita un accent şi mai mare pe reducerea cheltuielilor prin optimizarea canalelor de distribuţie, îmbunătăţirea proceselor şi pe acţiunea disciplinată de eliminare a activităţilor care nu concură la obiectul principal de activitate

Pe măsură ce volumul cererii va creşte treptat, băncile se orientează spre achizitionarea de noi clienţi, actorii mai mici se vor concentra pe achiziţii, iar cei existenţi pe piaţă se vor concentra pe menţinerea clienţilor şi creşterea gradului lor de satisfacţie.

"Strategiile eficiente vor aborda modificarea comportamentului clienţilor, utilizând analize şi tehnologii noi şi prin optimizarea mixului de canale de distribuţie. Într-un mediu cu o marjă mai mică, vânzarea încrucişată va reprezenta de asemenea cheia pentru a creşte profitabilitatea per client", concluzionează studiul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici