Ţara în care Dacia vinde mai multe maşini decât Porsche sau Seat

Înmatriculările Dacia într-o ţară europeană s-au situat la 6.205 unităţi anul trecut, iar în primele nouă luni ale acestui an au depăşit 4.000, suficient încât să asigure mărcii controlate de grupul francez Renault o cotă de piaţă de aproape 2%, potrivit cotidianului Le Temps.

6735 afișări
Imaginea articolului Ţara în care Dacia vinde mai multe maşini decât Porsche sau Seat

Ţara în care Dacia vinde mai multe maşini decât Porsche sau Seat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Este o poveste de succes", a declarat reprezentantul Renault Elveţia, Laurent Burgat, într-o conferinţă de presă la deschiderea unui centru Renault, scrie Le Temps.

Cota de piaţă a Dacia în Elveţia se situează la 1,9%, faţă de 10,5% în cazul liderului Volkswagen sau 5-6% pentru Renault. Dacia depăşeşte, însă, Seat (cotă de piaţă de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).

"Imaginea automobilistului elveţian, amator de mulţi cilindri, a primit o lovitură. Nu că elveţienii ar renunţa la Audi, BMW, Mercedes sau Golf complet echipat. Piaţa îşi păstrează particularităţile. (...) Pare un punct cel puţin neobişnuit în care şoferii elveţieni se alătură celor europeni: goana după maşini low-cost. Inclusiv vârful de lance al acestei nişe, marca Dacia", scrie Le Temps.

Dacia este vândută în Elveţia din 2006.

Marca pare a fi un succes surprinzător pe o piaţă destul de exigentă, dar nu este singurul caz de acest fel, afirmă şeful SwissAuto, Andreas Burgener.

"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamănă destul de mult cu ceea ce a făcut Volkswagen cu Skoda. Dacă vorbim din nou în zece ani, probabil putem spune acelaşi lucru despre maşini din China sau India", a afirmat Burgener, reprezentant al asociaţiei importatorilor auto.

De-a lungul anilor, producătorul nipon a reuşit să concureze şi să depăşească modelele tradiţionale. Publicaţia se întreabă dacă Dacia ar putea eventual să aibă evoluţie similară şi să "canibalizeze" o parte a vânzărilor Renault.

Grupul francez lucrează, însă, "foarte bine" pentru a se asigura că nu sunt vizaţi aceeaşi clienţi, afirmă Burgener.

"Pe lângă diferenţa de preţ, managementul jonglează bine introducerea de tehnologii noi la Renault şi promovarea de tehnologii consacrate la Dacia", a spus el.

Un alt semn al acestui efort este noul centru Renault deschis la Marly, scrie Le Temps. Din cele 25 de modele expuse, un sfert sunt marca Dacia, însă există două intrări diferite, două expoziţii diferite, două branduri diferite.

Începând cu acest an, Dacia are şi un model care se adresează familiilor, Lodgy, care este însă este puţin probabil să detroneze Duster. SUV-ul generează 44% din vânzările Dacia, scrie Le Temps.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici