- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (30.09.2015, 18:37)
- Ana Maria Lazăr
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tăriceanu vrea să discute cu premierul pe tema scandalului Volkswagen
Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, a declarat miercuri că vrea să aibă o discuţie cu premierul Victor Ponta pe tema scandalului în care este implicată compania germană Volkswagen, pentru a răspunde în mod adecvat situaţiei.
700 afișări
Călin Popescu Tăriceanu (Imagine: Bogdan Iordache/Mediafax Foto)
"Doresc să vorbesc cu primul ministru pe acest subiect, cred că este o problemă foarte serioasă care afectează numeroşi cetăţeni români şi trebuie să răspundem în mod adecvat acestei situaţii", a spus Călin Popescu-Tăriceanu, după o reuniune de lucru cu ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, ministrul Transporturilor, Iulian Matache şi cu preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, pe tema scandalului în care este implicată compania germană Volkswagen.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Cod portocaliu de inundaţii pe râuri din patru judeţe
-
Ucraina suspendă serviciile consulare pentru ucrainenii din străinătate care pot fi încorporaţi
-
Ministerul Muncii: Persoanele fizice pot angaja şi plăti legal personal pentru activităţi casnice / Platformă destinată beneficiarilor şi prestatorilor de activităţi casnice
Tăriceanu a mai spus că, în opnina sa, Executivul trebuie să ia urgent măsuri: "Dacă va fi nevoie ca Parlamentul să susţină prin măsuri legislative, le stăm la dispoziţie, chiar încerc un pic să sensibilizez mai mult autorităţile în faţa acestei situaţii de criză. Nu există o situaţie precedentă cunoscută de acest gen ca să pot spune care ar fi măsurile fireşti".
Preşedintele Senatului a anunţat că ministrul Mediului a iniţiat un grup de lucru pe acestă temă şi că în zilele următoare vor avea loc reuniuni de lucru. În opinia sa, grupul de lucru trebuie extins. "Trebuie, fără îndoială, o serie de decizii care, până în momentul de faţă, după părerea mea, ar fi trebuit deja să fie luate. Nu e nici în momentul de faţă târziu", a mai spus Tăriceanu.
Preşedintele Senatului a mai spus că există riscul ca maşinile cu probleme să fie în continuare cumpărate de clienţi, care nu-şi vor putea înmatricula maşinile conform specificaţiilor din cărţile de maşinilor, din certificatele de omologare şi statul va fi direct responsabil pentru această situaţie.
"Cred că este obigaţia noastră, a autorităţilor de a ne poziţiona în această chestiune, de a nu aştepta ca nemulţumirea firească, pe care cetăţenii pot să o aibă, să crească fără să existe o reacţie sănătoasă din partea autorităţilor", a spus Tăriceanu.
Călin Popescu-Tăriceanu a mai spus că România poate să analizeze felul în care au procedat alte ţări europene în această situaţie şi a exemplificat cu cazul Elveţiei, unde vânzările au fost sistate, ori al Belgiei, unde statul s-a constituit parte civilă într-un proces cu Volkswagen.
"Prin inducerea în eroare în cadrul testelor statul român a fost înşelat şi aici sunt consecinţe legate de poluare şi de taxele de mediu pe care clienţii le plătesc pentru fiecare maşină. Al doilea element foarte grav este că, în acest fel, au produs şi înşelarea clienţilor, a consumatorilor", a declarat preşedintele Senatului.
Potrivit declaraţiei de interese, Călin Popescu Tăriceanu este acţionar la Automotive Trading Services SRL şi preşedinte de onoare al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de automobile APIA.
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Citește și: SCANDALUL VOLKSWAGEN: Compania va rechema pentru reechipare până la 11 milioane de vehicule
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe