Prima pagină » Economic » Tarifele lui Trump au costat scump giganții auto de lux ai Europei

Tarifele lui Trump au costat scump giganții auto de lux ai Europei

Trei giganți ai industriei europene a autoturismelor de lux - Porsche, Mercedes-Benz și Aston Martin - au anunțat pierderi de 900 de milioane de dolari din cauza tarifelor impuse de Trump
Tarifele lui Trump au costat scump giganții auto de lux ai Europei
Maria Miron
30 iul. 2025, 15:50, Economic

Producătorii auto de lux Porsche, Mercedes-Benz Group și Aston Martin au anunțat miercuri impactul sever al tarifelor comerciale impuse de Statele Unite.

Potrivit rapoartelor financiare pentru prima jumătate a anului, costurile cumulate se ridică la peste 770 de milioane de euro, echivalentul a 889 de milioane de dolari.

Continuăm să ne confruntăm cu provocări semnificative la nivel global. Iar aceasta nu este o furtună care va trece”, a declarat Oliver Blume, președintele consiliului executiv al Porsche, citat de CNBC.

El a adăugat că „lumea se schimbă dramatic și diferit față de cum ne așteptam în urmă cu doar câțiva ani, iar unele decizii strategice luate atunci capătă azi o cu totul altă semnificație”.

Porsche a menționat că a suferit un impact de 400 de milioane de euro doar în primele șase luni ale lui 2025, în timp ce Mercedes-Benz a fost afectată cu 370 de milioane de euro în trimestrul al doilea.

La rândul său, Aston Martin a emis un avertisment de profit, citând nu doar efectele tarifelor americane, ci și cererea slabă din China.

Investitorii au reacționat diferit

Cu toate acestea, acțiunile Porsche au crescut miercuri dimineață cu 2,4%, semn că investitorii au încredere în strategia companiei.

În schimb, Mercedes-Benz a scăzut cu 1,5%, iar Aston Martin a pierdut peste 2% pe Bursa de la Londra.

Tarifele impuse anterior de administrația Trump, de 27,5% pentru importurile auto din UE, au fost menite să protejeze industria auto americană, dar au afectat lanțurile globale de aprovizionare și de producție.

Noul acord-cadru între SUA și UE prevede o reducere a tarifelor la 15%, însă industria europeană se teme în continuare de efectele pe termen lung.