Topul plăţilor făcute de Compania Naţională de Autostrăzi în 2011. Câţi kilometri de autostradă s-ar fi putut construi

Compania de autostrăzi a făcut în perioada ianuarie-iulie plăţi totale de aproape 4 miliarde de lei (peste 950 de milioane de euro), astfel că primele 50 de plăţi reprezintă aproape 95% din banii pe care CNADNR i-a plătit în aceeaşi perioadă. Potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2011, instituţia are la dispoziţie anul acesta circa 8,2 miliarde de lei (aproape 2 miliarde de euro) pentru cheltuieli, astfel că CNADNR mai are circa un miliard de euro de cheltuit anul acesta.

300 afișări
Imaginea articolului Topul plăţilor făcute de Compania Naţională de Autostrăzi în 2011. Câţi kilometri de autostradă s-ar fi putut construi

Topul plăţilor făcute de Compania Naţională de Autostrăzi în 2011. Câţi kilometri de autostradă s-ar fi putut construi (Imagine: Thomas Dan/Mediafax Foto)

Cu un miliard de euro, cât a cheluit CNADNR în primele şapte luni, ar fi putut fi construiţi între 160 şi 260 de kilometri de autostrăzi, potrivit calculelor ZF care iau în considerare standardele de cost pentru construcţia de astfel de drumuri. Potrivit acestor standarde de cost, preţul minimal pentru un kilometru de autostradă variază între 3,86 şi 6,1 mil. euro, în funcţie de relieful pe care ar urma să fie construit (şes, deal, munte).

ZF a solicitat CNADNR, în virtutea legii accesului liber la informaţiilor publice, detalii despre modul în care a cheltuit banii pe care îi are la dispoziţie, în contextul în care Ministerul Transporturilor s-a plâns mereu că nu are bani, deşi anual CNADNR a avut pe mână 1,5-2 miliarde de euro.

Multe dintre companiile care au încasat bani în prima parte a anului, precum Euroconstruct Trading 98(controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu), Straco Grup (fraţii Horpos) sau Romstrade (Nelu Iordache) au primit milioane de euro doar pentru întreţinerea autostrăzilor şi a drumurilor naţionale.

Conform informaţiilor transmise de CNADNR la solicitarea ZF, constructorul Spedition UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, a luat în perioada ianuarie-iulie 2011 cei mai mulţi bani de la CNADNR, peste 177 de milioane de euro, suma fiind cu 10% mai mare decât cifra de afaceri pe care compania a raportat-o în 2011. De altfel, Spedition UMB a fost în ultimul an unul dintre campionii contractelor cu statul, în condiţiile în care a câştigat proiecte de cel puţin 488 de milioane de euro, fiind astfel unul dintre cei mai activi jucători locali pe segmentul infrastructurii, potrivit unei analize ZF. Austriecii de la Strabag, care au încasat peste 100 de milioane de euro, dar şi Romstrade, companie controlată de Nelu Iordache, care au primit de la CNADNR peste 70 de milioane de euro, completează podiumul celor mai mari plăţi.

Citeşte mai multe despre plăţile făcute de CNADR pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici