„Este surprinzător faptul că o adresă cu un impact real pentru 6 milioane de consumatori din România, cumpărători de asigurări RCA, este ţinută la secret de către autorităţile române. Şi mai surprinzător este faptul că deşi actuala conducere ASF a restabilit ordinea în piaţa RCA prin promovarea actualei legislaţii, urmare a unei scrisori misterioase (confidenţiale) a Comisiei Europene, aceeaşi conducere propune modificări ce pot determina reintrarea în criză a pieţei RCA”, susţin, într-un comunicat, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
UNTRR se opune ferm modificării Legii 132/2017 în sensul eliminării tarifului de referinţă cât şi a eliminării limitei de 25% a cheltuielilor administrative şi de vânzare ale poliţei de asigurare, incluse în tariful de primă, precizează comunicatul.
La data de 6 august, ASF a anunţat constituirea unui grup de lucru pentru analiza noii legislaţii RCA. La acel moment autoritatea vorbea de o informare oficială, din data de 23.07.2018, a Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană, referitoare la deschiderea procedurii de infringement privind modalitatea de transpunere în legislaţia naţională a anumitor dispoziţii conţinute în Directiva Solvabilitate II şi în Directiva privind asigurarea auto, cu scopul de a asigura convergenţa legislaţiei naţionale cu directivele europene în materie.
Consiliul ASF a aprobat în data de 25.07.2018 înfiinţarea Grupului de lucru RCA în vederea analizării aspectelor menţionate, a identificării măsurilor ce se impun în urma analizei şi a formulării de propuneri în vederea modificării legislaţiei RCA. Surse apropiate au declarat pntru MEDIAFAX că o decizie în privinţa modificării RCA nu a fost luată în respectiva comisie.
Citeşte şi: Teodorovici: Agenţii economici din statele mai mici din UE au parte de un tratament diferit. Sunt un minus din punct de vedere bugetar
Citeşte şi: OnePlus 6T: A fost lansat unul dintre cele mai aşteptate vârfuri de gamă accesibile. Noul smartphone vine cu câteva surprize
Citeşte şi: Pierderile MASIVE suferite de acţiunile celor mai importante companii din tehnologie în doar două sesiuni bursiere
Citeşte şi: INTERVIU cu Norbert Hofer, ministrul austriac al Transporturilor. Ce spune acesta despre infrastructură, inclusiv în România
Citeşte şi: TAGRO, primul tractor „made in România” după o pauză de 10 ani. Are inclusiv comenzi prin radio şi aer condiţionat | FOTO