Transporturile au înghiţit 12 miliarde de euro în patru ani, dar nu se vede nimic pe şosele sau pe căile ferate. Unde se risipesc aceşti bani?

Bugetul de stat pe 2012 alocă pentru Minis­te­rul Transporturilor şi Infrastructurii 14,8 mi­liarde de lei (3,4 miliarde de euro la un curs de 4,3 lei/euro), ceea ce înseamnă cel mai mare buget al instituţiei din istoria ultimilor 20 de ani.

400 afișări
Imaginea articolului Transporturile au înghiţit 12 miliarde de euro în patru ani, dar nu se vede nimic pe şosele sau pe căile ferate. Unde se risipesc aceşti bani?

Transporturile au înghiţit 12 miliarde de euro în patru ani, dar nu se vede nimic pe şosele sau pe căile ferate. Unde se risipesc aceşti bani? (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

În perioada 2009-2012 Transporturile au avut şi vor avea la dispoziţie un buget total de cheltuieli de circa 12 miliarde de euro, bani pentru care România plăteşte dobânzi de 7% anual şi care încarcă datoria publică an de an, potrivit calculelor ZF.

De ce banii pe care îi primeşte în fiecare an Ministerul Transporturilor nu se văd şi în reţea­ua de transport, iar drumul cu trenul pe ruta Bu­cureşti-Constanţa durează două ore şi ju­mă­tate, la fel ca şi în urmă cu 20 de ani, deşi a stat cinci ani în reabilitări şi a "înghiţit" peste 900 de milioane de euro? Iar exemplele de acest tip pot continua.

Unde se risipesc aceşti bani? Poate că Minis­terul Transporturilor are acte justificative pen­tru cheltuielile şi investiţiile din ultimii ani, dar aceşti bani nu se văd concret, în realizări.

Cu cele 12 miliarde de euro, Ministerul Transporturilor ar fi putut construi aproape 2.000 de kilometri de autostrăzi, dacă se ia în calcul cel mai scump standard de cost pentru construcţia de astfel de drumuri, de 6,1 milioane de euro la munte. Cu toate acestea, România are în prezent doar 334 de kilometri de autostrăzi, dintre care peste 100 construiţi înainte de '89.

"Suma pe care a avut-o Ministerul Trans­porturilor la dispoziţie în aceşti ani este impresionantă, practic reprezintă valoarea pieţei construcţiilor pentru un an şi jumătate. Există o nemulţumire şi în zona de business, în condiţiile în care infrastructura nu s-a dezvoltat la nivelul dinamicii solicitate de Comisia Europeană şi chiar la cel asumat de autorităţi", spune Laurenţiu Plosceanu, preşedinte al Asociaţiei Antreprenorilor de Construcţii (ARACO).

Citeşte mai multe despre banii primiţi de Ministerul Transporturilor pe www.zf.ro

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici