UTI: Balanţa furturilor din magazine va înclina în acest an de la angajaţi către clienţi

Cele mai multe furturi din spaţiile comerciale în acest an vor fi făcute de clienţi, după ce anii trecuţi angajaţii magazinelor erau cei care furau mai mult, a declarat, miercuri, la un seminar, Simona Dincă, directorul general al UTI Retail Solutions.

6 afișări

"În anul 2008 şi în anii anteriori, cele mai multe furturi din spaţiile comerciale erau făcute de către angajaţii acestora. În 2009 se estimează mutarea ponderii către furturile clienţilor", a spus Simona Dincă.

Ea a explicat că atât contextul crizei economice, cât şi valul de întoarceri ale românilor care au lucrat în ultimii ani peste hotare vor face ca majoritatea furturilor din centrele comerciale să fie făcute de către clienţi.

"O parte dintre românii care se întorc din străinătate vin cu experienţă sporită în ceea ce priveşte metodele de furt. Estimăm şi o reorientare a furturilor, de la produsele scumpe, cum se întâmpla în anii trecuţi, la cele ieftine, care asigură supravieţuirea, cum ar fi produsele alimentare", a mai spus Dincă.

Reprezentanţii UTI Retail Solutions estimează că pierderile cauzate de furturi reprezintă, în medie, circa 1-2% din volumul vânzărilor unui centru comercial.

"Se ştie că valoarea a 80% din furturi este dată de 20% dintre produse. În topul articolelor furate din centrele comerciale se găsesc hainele sport, în special cele de marcă, articolele din piele, articolele cu valoare mare şi dimensiuni mici, precum cosmeticele şi băuturile alcoolice", a precizat Simona Dincă.

UTI Retail Solutions, parte a grupului UTI, controlat de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, este o firmă specializată în soluţiile de securitate pentru spaţiile comerciale.

Firma a încheiat anul 2008 cu o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici