Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 50,8% la patru luni

Vânzările de automobile noi din România au căzut cu 35,7% în aprilie, la 14.884 unităţi, şi cu 50,8% în primele patru luni, la 44.558 unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.

24 afișări
Imaginea articolului Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 50,8% la patru luni

Vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 50,8% la patru luni (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

În aprilie 2008 au fost livrate 23.171 maşini noi, iar în perioada ianuarie-aprilie a anului trecut vânzările au totalizat 90.565 unităţi.

Pe de altă parte, livrările de automobile s-au revigorat cu 10,4% în aprilie, comparativ cu luna precedentă, de la 13.484 unităţi la 14.884 maşini.

Piaţa auto românească totală (automobile, vehicule comerciale şi autobuze) a scăzut cu 42,4% în aprilie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 28.581 autovehicule la 16.458 unităţi.

În intervalul ianuarie-aprilie, livrările totale au însumat 49.971 autovehicule, în scădere cu 54,9% faţă de aceeaşi periodă a anului trecut, când au fost vândute 110.839 autovehicule.

În schimb, comparativ cu martie, piaţa totală de autovehicule a urcat cu 11,1% în aprilie, de la 14.812 unităţi la 16.458 autovehicule.

Vânzările de vehicule comerciale, al doilea segment al pieţei din punct de vedere al volumelor, au scăzut cu 70,5% în aprilie, la 1.488 unităţi, şi cu 72,9% în primele patru luni, la 5.071 autovehicule. Datele APIA arată că în primele patru luni ale acestui an au fost vândute aproximativ tot atâtea vehicule comerciale câte au fost comercializate anul trecut doar în luna aprilie.

Livrările de autobuze au scăzut de la 355 unităţi în aprilie 2008 la 86 unităţi în aceeaşi lună din acest an. La patru luni, regresul acestui segment a fost de 78,1%, de la 1.560 unităţi în 2008 la 342 unităţi în acest an.

Dacia rămâne în continuare liderul pieţei auto româneşti în funcţie de numărul de unităţi vândute, cu 12.365 automobile în primele patru luni, în scădere cu 52,2%, şi o cotă de piaţă de 27,8%, în coborâre cu 0,8 puncte procentuale.

Hyundai se află pe poziţia a doua, cu 4.231 maşini livrate în perioada ianuarie-aprilie, în creştere cu 21%, nivel corespunzător unei cote de piaţă de 9,5%, în urcare cu 5,6 puncte procentuale.

Volkswagen ocupă locul al treilea, cu 3.616 unităţi (-43,3%) şi o cotă de piaţă de 8,1%, în urcare cu un punct procentual, iar pe locul al patrulea se află Renault, cu 3.314 maşini (-52%), echivalentul unei cote de piaţă de 7,4%, în scădere cu 0,9 puncte.

Skoda s-a clasat pe poziţia a cincea în funcţie de numărul de maşini livrate în primele patru luni, cu un total de 3.113 unităţi (-62,1%) şi o cotă de piaţă de 7%, în scădere cu 2,1 puncte.

Clasamentul celor mai bine vândute modele de import din primele patru luni este condus de Renault Clio (1.822 unităţi), care este urmat de Kia C’eed (1.670 maşini) şi de Hyundai Accent (1.410 unităţi). Poziţia a patra este împărţită de Skoda Octavia şi de Volkswagen Golf, fiecare cu 1.172 livrări.

În ceea ce priveşte vânzările pe clase, segmentul maşinilor mici de oraş (clasa A) a raportat cea mai mică scădere la patru luni, de 11,2%, comparativ cu intervalul corespunzător al anului trecut, la 2.213 unităţi.

Clasa B a căzut cu 50,4% în perioada analizată, la 9.217 unităţi, iar cel mai important segment al pieţei din punct de vedere al volumelor, clasa C, a scăzut cu 51,5%, la 13.809 maşini.

Vânzările de Sport Utility Vehicles (SUV) au scăzut cu 41,1%, la 3.658 unităţi, iar livrările de limuzine de companie (clasa D) a avut un declin de 50,3%, la 2.480 unităţi.

Maşinile din segmentele E şi F, dominate de limuzine premium, au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 47,6%, respectiv de 62,4%.

Livrările de maşini de familie (clasa monovolum) au coborât cu 45% la patru luni, la 459 unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici