Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 8% în primele trei luni, la 386 milioane de euro

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut în primele trei luni cu aproape 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 386 milioane euro, cel mai bun trimestru întâi din ultimii patru ani, cu cea mai creştere pe segmentul telecom şi cea mai mare scădere pe foto, potrivit GfK.

119 afișări
Imaginea articolului Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 8% în primele trei luni, la 386 milioane de euro

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au crescut cu 8% în primele trei luni, la 386 milioane de euro (Imagine: Cristi Vatavu/Mediafax Foto)

"Cea mai mare creştere în valoare (aproximativ 33%) a fost generată de sectorul Telecom care a atins 117 milioane euro, deţinând astfel titlul de cel mai mare sector. De un bun început de an au avut parte şi pieţele de electronice, electrocasnice mici şi mari, acestea înregistrând rate de creştere pozitive comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pieţele de echipamente foto, IT şi imprimante, multifuncţionale şi consumabile sunt singurele care au înregistrat scăderi comparativ cu T1 2013, cea mai mare fiind pentru piaţa foto (aproape -40%)", arată rezultatele studiului GfK TEMAX pentru România.

Segmentul smartphones a continuat să înregistreze creşteri considerabile de două cifre, în timp ce telefoanele mobile clasice pierd în continuare mult teren. Produsele care au contribuit semnificativ la creşterea pieţei de telecom au fost cele ce permit conexiuni 3G şi chiar 4G, cele care încorporează o cameră de minim 5MP şi cu dimensiuni mari ale ecranelor (mai mari de 4 inch). Urmând această tendinţă, phablet-urile continuă şi ele să lupte pentru a atrage atenţia consumatorilor, arată sursa citată.

Piaţa electrocasnicelor mari a urcat cu aproape 11% în primul trimestru, faţă de perioada similară a anului trecut, la 65 milioane euro, susţinută de vânzările de electrocasnice încorporabile, frigidere, congelatoare şi maşini de spălat. Frigiderele cu sistem No Frost şi maşinile de spălat cu încărcare frontală de 7kg+ au fost principalele produse ce au generat valoare în cadrul celor două pieţe.

Vânzările de electrocasnice mici a înregistrat încă un trimestru de creştere, cu o rată de 7,9%, la 26 milioane euro. Potrivit studiului, cu o rată de creştere de două cifre, aparatele de tuns, cele de bărbierit şi epilatoarele au generat o evoluţie pozitivă în segmentul de îngrijire personală. O performanţă bună a fost consemnată şi de storcătoarele de fructe şi citrice şi fiare de călcat.

Primul trimestru al anului a adus o creştere de aproape 4% în sectorul electronicelor, la 61 milioane euro. În cadrul acestui segment, atât televizoarele cu ecran plat, cât şi consolele de jocuri au avut o evoluţie bună, crescând cu o rată de două cifre comparativ cu primul trimestru al anului trecut.

Deşi multe sectoare din categoria electronicelor sunt în scădere, cele aflate pe creştere - precum televizoare cu diagonală mare, sisteme de andocare şi soundbars - oferă o perspectivă bună pentru 2014, arată GfK.

Pentru sectorul IT, trimestrul întâi al lui 2014 a adus o scădere de mai bine de 6% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, acesta însumând 97 de milioane de euro. Cea mai importantă scădere s-a înregistrat pentru piaţa calculatoarelor portabile, urmată de cele pentru desktop PC, mauşi şi camere web. În cadrul calculatoarelor portabile, doar computing tablets şi desktop replacement au înregistrat creşteri, însă ponderea lor în cadrul categoriei fiind mică, nu au reuşit să contrabalanseze scăderea segmentului.

Vânzările de imprimante, multifuncţionale şi consumabile au înregistrat o scădere de 8% în perioada analizată, până la 14 milioane de euro, toate categoriile înregistrând reduceri, cele mai semnificative, de două cifre, fiind pentru segmentul de hardware inkjet, deopotrivă multifuncţionale şi single function. Scăderile mai mici ale categoriilor hardware laser şi consumabile (tonere şi cartuşe) au diminuat uşor efectul segmentului inkjet, întregul sector experimentând în continuare situaţii dificile.

Şi piaţa foto a continuat să scadă, menţinând tendinţa din 2013. Aceasta a atins o valoare totală de 5 milioane de euro în primul trimestru, o performanţă cu aproape 40% mai slabă decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Atât camerele foto compacte cât şi D-SRL-urile au înregistrat rate de scădere de două cifre, marcând astfel primul declin serios al D-SRL-urilor din ultimele trimestre.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici