Veniturile din telecom au scăzut în 2010

Tendinţa de scădere a veniturilor jucătorilor din piaţa telecom s-a menţinut în acest an, dar va fi mai redusă decât în 2009, când piaţa de profil a coborât cu 15% faţă de 2008, la 3,9 miliarde de euro, a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu, prezent la un eveniment de specialitate.

34 afișări
Imaginea articolului Veniturile din telecom au scăzut în 2010

Veniturile din telecom au scăzut în 2010 (Imagine: Andrei Michailov/Mediafax Foto)

"Efectele crizei economice mondiale devin tot mai evidente şi în telecomul românesc. Numărul de abonaţi la serviciile de telefonie fixă şi mobilă a scăzut, traficul îşi continuă creşterea, dar la rate inferioare faţă de cele înregistrate în anii precedenţi. Segmentul serviciilor de internet a cunoscut creşteri importante", a spus Marinescu.

El a adăugat că, în prima parte a acestui an, numărul de abonaţi la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale a înregistrat un regres, pe fondul diminuării numărului de clienţi prin intermediul platformelor de televiziune DTH.

Astfel, potrivit datelor Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), numărul de abonaţi la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale a scăzut cu 1,5% în primul semestru, la 5,73 milioane de utilizatori, evoluţie care a condus şi la diminuarea ratei de penetrare la nivel de gospodării, la 78,3%, de la 79,4% la finele anului 2009.

Numărul de abonaţi la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale prin intermediul platformelor DTH a scăzut în prima jumătate a anului la 2,26 milioane de abonaţi, de la 2,33 milioane la în decembrie 2009, fiind pentru prima dată de la introducerea acestei tehnologii în ţara noastră când se înregistrează un regres.

În primul semestru, peste 2,6 milioane de abonaţi recepţionau programele audiovizuale în format digital, dintre care 350.000 erau clienţi ai reţelelor digitale de cablu, în creştere cu peste 10% faţă de sfârşitul anului 2009.

Pe segmentul de telefonie fixă, numărul furnizorilor activi a ajuns la 53, care administrau 4,68 milioane de linii la finele lunii iunie, în scădere cu 1% faţă de decembrie 2009, din care Romtelecom controlează 59,1%. Şi numărul de abonaţi de telefonie fixă a consemnat un regres de 0,4%, la 4,04 milioane, în schimb traficul a crescut cu 0,4%, la 3,75 miliarde de minute.

Segmentul de telefonie mobilă este deservit de şase furnizori, cu un portofoliu de 24,4 milioane de utilizatori (abonamente+cartele preplătite active).

Penetrarea telefoniei mobile a scăzut cu 4,7 puncte procentuale faţă de decembrie 2009, la 113,5%. Traficul de voce a însumat 25,47 miliarde, în urcare cu 11,7% faţă de finele anului precedent.

În privinţa accesului fix la Internet, cei 1.061 furnizori operaţionali administrau 2,93 milioane de conexiuni, în creştere cu 4% faţă de decembrie 2009, din care 2,61 milioane pentru abonaţi persoane fizice şi 0,32 milioane pentru clienţii persoane juridice.

Pe segmentul mobil, datele ANCOM arată că numărul de conexiuni a crescut cu 26% în primul semestru, la 5,77 milioane, din care 3,32 milioane prin tehnologii EDGE, CDMA, EV-DO şi 3G.

Potrivit lui Marinescu, numărul de conexiuni la internet în bandă largă va continua să crească şi în 2011, în timp ce în alte segmente ale pieţei vor cunoaşte stagnări sau chiar scăderi.

"Vor fi în continuare creşteri ale traficului de voce/mesaje scrise, datorate creşterii volumului de trafic inclus în abonamente/extraopţiuni, în ciuda reducerii numărului de clienţi. Tarifele medii exprimate în euro ar trebui să-şi continue tendinţa de reducere", a spus şeful autorităţii de reglementare.

ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de profil, administrarea resurselor limitate şi încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici