Vezi aici la ce produse renunţă românii din cauza crizei. Deodorantele şi ciocolata, printre primele

Consumul casnic de bunuri de larg consum a scăzut în primul semestru cu 4%, în monedă naţională, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, fiind primul declin înregistrat în ultimii zece ani, produsele de îngrijire personală şi cele pentru curăţenia locuinţei fiind cele mai afectate, potrivit GfK.

19 afişări
Imaginea articolului Vezi aici la ce produse renunţă românii din cauza crizei. Deodorantele şi ciocolata, printre primele

Vezi aici la ce produse renunţă românii din cauza crizei. Deodorantele şi ciocolata, printre primele (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Este primul declin înregistrat în ultimii zece ani, perioadă în care ratele de creştere de la an la an au variat între 7% şi 25%. În contextul deloc prietenos din punct de vedere economic şi politic, consumatorii au rărit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarket-urile", a declarat, într-un comunicat, Raluca Răschip, consumer tracking director în cadrul companiei de cercetare a pieţei GfK România.

Din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum, s-a observat că produsele de îngrijire personală şi cele pentru curăţenia locuinţei sunt cele mai afectate, valoarea cheltuită fiind cu 7%, respectiv 4% mai mică. Printre categoriile cu cele mai mari scăderi în volum se remarcă deodorantele (-21%), produsele de curăţat universale (-19%), tabletele de ciocolată (-18%) - în special datorită faptului că au fost achiziţionate de mai puţini consumatori.

În primele şase luni ale anului, comerţul modern a atras 45% din cheltuielile gospodăriilor pentru bunuri de larg consum, faţă de 43% în perioada similară din 2009. Cele mai dinamice formate rămân în continuare magazinele de tip discount cu o rată de creştere de 11%, în timp ce supermarket-urile se află pe un trend descendent (-9% în valoare faţă de prima jumătate a anului 2009).

Cotele de piaţă în valoare la nivel total România ale diverselor forme de comerţ au rămas relativ constante în primul semestru din 2010 faţă de aceeaşi perioadă din 2009. Astfel, hipermarketurile deţin potrivit GfK o cotă de piaţă de 21% faţă de 20%, supermarketurile - 12% faţă de 13%, magazinele de tip discount - 10% faţă de 8%, în timp ce magazinele cash-carry au rămas la sfârşitul lunii iunie cu aceeaşi cotă de 2%.

Cea mai mare parte a pieţei 41% este deţinută de buticurile şi magazinele alimentare de cartier, acelaşi nivel ca în 2009, în timp ce vâzătorii stradali şi din pieţe reprezintă 4% din piaţă. Totodată, alte forme de comerţ au pierdut două puncte din piaţă, cota acestora scăzând la 10%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici