Videanu: Banii pentru proiectul noii linii de metrou, alocaţi legal

Primarul Capitalei, Adriean Videanu, a declarat, joi, că municipalitatea a alocat legal banii necesari realizării studiului de fezabilitate pentru linia de metrou Piaţa Victoriei - Aeroportul "Henry Coandă", afirmând că între Primărie şi Ministerul Transporturilor există un protocol în acest sens.

1 afișare
Imaginea articolului Videanu: Banii pentru proiectul noii linii de metrou, alocaţi legal

Videanu: Banii pentru proiectul noii linii de metrou, alocaţi legal

"Municipalitatea are încheiat un protocol cu Ministerul Transporturilor privind investiţia de extindere a liniei de metrou. (...) Pentru studii de fezabilitate se pot aloca bani de la buget. Despre investiţia în sine... sper ca Guvernul, indiferent care este el, să dea dovadă de maturitate şi să dea metroul municipalităţii. Oricât am încerca să lărgim infrastructura rutieră, aceasta nu va oferi soluţii viabile pentru fluidizarea traficului. Metroul este cel mai important mijloc de transport şi trebuie făcute investiţii pentru dezvoltarea acestuia", a afirmat Videanu.

Edilul Capitalei a precizat că Primăria va investi sume importante de la buget pentru extinderea liniilor de metrou "indiferent de competenţe".

"Contează cine are competenţe sau contează să rezolvi problema numărul unu a Capitalei, adică traficul. Nimeni, în 20 de ani, nu s-a gândit că cel mai important mijloc de transport este metroul. Nu putem să stăm cu mâinile în sân. Am dat drumul la extinderea metroului pentru a crea premisele înfiinţării coloanei principale de transport a oraşului. Eu sper că Guvernul va ţine cont de acest studiu elaborat de noi, de Primărie şi ne va da nouă competenţele pentru administrarea Metroului, pentru că noi suntem interesaţi de dezvoltarea acestuia", a mai spus Videanu.

Investiţiile Primăriei Capitalei în construirea liniei de metrou Piaţa Victoriei - Otopeni sunt ilegale atât timp cât societatea se află la Ministerul Transporturilor, iar Curtea de Conturi ar trebui să se autosesizeze dacă au fost cheltuite fonduri, a afirmat, joi, secretarul de stat în MT Barna Tanczos, referindu-se la o hotărâre adoptată, săptămâna trecută, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

"Atât timp cât Metrorex este în subordinea Ministerului Transporturilor, Primăria Capitalei nu poate aloca niciun fel de fonduri pentru această societate. Decizia mi se pare absolut ciudată. Evident, orice investiţie este binevenită, dar trebuie să fie derulată în limite legale", a declarat agenţiei MEDIAFAX secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Barna Tanczos, care coordonează printre altele Direcţia Buget din instituţie.

CGMB a aprobat, săptămâna trecută, o hotărâre prin care vor fi investiţi peste un miliard de euro din bugetul propriu al municipalităţii şi din credite externe pentru construirea liniei de metrou Piaţa Victoriei - Gara de Nord-Aerportul Henri Coandă Otopeni.

Curtea de Conturi va începe un control privind legalitatea alocării de fonduri de către Primăria Capitalei pentru construirea liniei de metrou Piaţa Victoriei - Aeroportul Otopeni, a declarat agenţiei MEDIAFAX Iordan Anghel, preşedintele Secţiei Control Financiar din cadrul instituţiei.

"Ca principiu, Primăria nu poate aloca fonduri pentru ceva ce nu este al său şi nu mi se pare prea corect să plătească din fondurile colectate de la bucureşteni pentru o companie care acum ar trebui finanţată din bugetul republican. Când vom avea toate datele vom începe un control la Primăria Bucureşti să vedem dacă fondurile pentru acest proiect au fost cheltuite corect", a spus Anghel.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici