Viitorul este electric şi pentru camioane. Trei giganţi anunţă o vastă reţea de staţii de încărcare super rapidă în Europa

Volvo Group, Daimler Trucks şi Traton, cei mai mari trei producători de camioane din Europa, intenţionează să lanseze o reţea dedicată de încărcare super rapidă pentru vehicule de transport şi autocare, pentru a ajuta la accelerarea trecerii lor la era electrică.

803 afișări
Imaginea articolului Viitorul este electric şi pentru camioane. Trei giganţi anunţă o vastă reţea de staţii de încărcare super rapidă în Europa

Viitorul este electic: Trei giganţi anunţă o vastă reţea de staţii de încărcare super rapidă în Europa

Grupurile au anunţat luni o colaborare mixtă care va investi 500 de milioane de euro în 1.700 de staţii de încărare şi îşi propune să atragă şi finanţare publică pentru proiect. Industria transporturilor estimează că are nevoie de 50.000 de încărcătoare în toată Europa până în 2030.

„Avem doar 10 staţii de încărcare în întreaga Europă chiar acum, aşa că avem o mulţime de lucruri de făcut”, a declarat luni directorul executiv al Traton, Matthias Gründler, pentru Financial Times.

Martin Lundstedt, director executiv al Grupului Volvo, a adăugat: „Pentru a realiza această tranziţie, trebuie să avem nu numai vehicule, ci şi o reţea publică de încredere”.

Cei mai mari şase producători de camioane din Europa s-au angajat anul trecut să elimine modelele diesel poluante din gama lor până în 2040, dar provocările eliminării motoarelor poluante de pe cele mai grele vehicule de pe drumuri este deficilă.

Greutatea vehiculelor şi distanţele parcurse înseamnă că trebuie să transporte un număr mare de baterii sau să se reîncarce des. Acest lucru pune probleme unei industrii de logistică şi transport care se bazează pe minimizarea timpilor şi a costurilor de funcţionare.

Punctele de încărcare susţinute de Daimler Trucks, Volvo Group şi Traton, sprijinit de VW - vor fi aproape de autostrăzi şi hub-uri. Companiile îşi propun să aibă staţiile pregătite până în 2027.

Vitezele de încărcare vor varia de la 50 kilowaţi pentru opriri peste noapte până la 750kW, ceea ce este suficient de rapid pentru a reîncărca bateria unui camion într-o perioadă de odihnă obligatorie de 45 de minute. Cele trei companii încă aşteaptă aprobarea de reglementare pentru utilizarea încărcătoarelor de 750 kW, au declarat cei trei directori executivi pentru FT.

Săptămâna trecută, Daimler, cel mai mare producător de camioane din lume ca volum, a prezentat primul său camion electric pe distanţe lungi Mercedes, eActros.

Dar grupul german a avertizat că cererea pentru vehicul va fi modestă pe termen scurt, în timp ce costulâ rămâne în urma modelelor actuale pe unele pieţe.

Camionul, care va fi pus în vânzare în 12 ţări europene în octombrie, va costa „de aproximativ trei ori un camion convenţional cu motor cu combustie”, a declarat Andreas von Wallfeld, şeful vânzărilor globale la divizia de camioane Mercedes.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici