Într-un sistem solar îndepărtat, astronomii au descoperit dovezi ale unor posibile planete „gemene” care împart aceeaşi orbită.

Imaginea articolului Au fost descoperite planete în formare care împart aceeaşi orbită în jurul unei stele

BING AI/DALL-E

Cercetătorii au detectat în jurul unei stele aflate la aproximativ 370 de ani-lumină depărtare două corpuri cosmice care împart aceeaşi orbită, dezvăluie un studiu publicat în jurnalul Astrophysnomy şi Astronomie .

Obiectele care au aceeaşi orbită în cazul sistemului nostru solar sunt cunoscute sub numele de troieni. Sistemul nostru solar găzduieşte mii de aceste obiecte, dintre care multe sunt asteroizi care împart orbita lui Jupiter , dar până acum, niciunul nu a fost detectat în afara propriului nostru sistem solar.

„Am găsit pentru prima dată dovezi puternice ale formării troienilor în alte sisteme planetare”, au declarat pentru Newsweek Olga Balsalobre-Ruza, studentă la Centrul de Astrobiologie din Madrid, Spania, şi Itziar De Gregorio-Monsalvo, şefa Biroului pentru Ştiinţă de la Observatorul European de Sud (ESO) Chile, ambele co-autori ai lucrării.

„Folosind datele telescopului Atacama Large Millimeter Array (ALMA), am găsit un nor de resturi care împarte aceeaşi orbită  cu o planetă gigantică în formare, PDS 70b. Din acel nor de praf ar putea rezulta o altă planetă”.

Astronomii au făcut această descoperire în sistemul solar PDS 70, aflat la 370 de ani lumină distanţă, care ar putea găzdui două planete mari  asemănătoare lui Jupiter, numite PDS 70b şi PDS 70c, împărţind aceeaşi orbită acum.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.