Administraţia Aviaţiei Civile (FAA) „va publica o directivă de urgenţă”, marţi, „care va cere ca operatorii de modele vechi de Boeing 737 să efectueze” o serie de teste, „pentru a evalua uzura structurală” a aeronavelor, afirmă Administraţia, într-un comunicat.
Dintre cele 80 de avioane americane vizate, 79 aparţin companiei Southwest Airlines, inclusiv avionul care avea o breşă în carlingă.
Avioanele vizate de aceste inspecţii sunt avioanele de tip Boeing 737 din seriile -300, -400 şi -500, care au efectuat peste 30.000 de zboruri.
„Securitatea este prima noastră prioritate”, a declarat secretarul american al Transporturilor, Ray LaHood, citat în comunicatul Administraţiei. „Incidentul de vineri a fost foarte grav şi ar putea conduce la alte măsuri, în baza rezultatelor inspecţiilor”, a adăugat el.
Testele, inspecţii electromagnetice, „vizează să detecteze fisuri în anumite părţi specifice ale avionului, care nu sunt vizibile în cadrul unei inspecţii cu ochiul liber”, a precizat directorul FAA, Randy Babbitt.
Administraţia mai anunţă că aceste avioane vor fi supuse unor inspecţii ulterioare, la intervale regulate.
De altfel, compania Southwest a anunţat, luni, că au fost găsite fisuri în carlinga unui număr de trei avioane, după o serie de inspecţii efectuate în urma aterizării de urgenţă de vineri.
„Noi inspecţii au permis depistarea a trei avioane cu fisuri. Aceste avioane nu vor fi repuse în serviciu până când nu vor fi terminate reparaţiile necesare”, se arată în comunicat.
Compania a fost nevoită să anuleze alte 70 de zboruri, luni, după ce, duminică, a anulat aproximativ 300.
Vineri după-amiaza, un avion Boeing 737-300 al companiei Southwest, care asigura o legătură între Phoenix (Arizona, sud-vest) şi Sacramento (California, vest), a fost nevoit să aterizeze la o bază aeriană, la Yuma (Arizona), după aproximativ 40 de minute de la decolare, cabina acestuia depresurizându-se din cauza unei breşe în carlingă.
Într-un comunicat separat, compania Boeing a anunţat că va „continua să ofere asistenţă tehnică Biroului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor (NTSB), în timp ce acesta continuă să ancheteze” incidentele. Compania a precizat, de asemenea, că lucrează alături de FAA.
„Boeing oferă, de asemenea, asistenţa sa (companiei) Southwest Airlines, în hotărârea acesteia de a realiza inspecţii suplimentare asupra anumitor avioane ale sale”, a adăugat constructorul, care pregăteşte un aviz pentru recomandarea „inspecţiei anumitor avioane (de tip Boeing) 737-300/400/500”.
Un purtător de cuvânt al constructorului a precizat, pentru AFP, că buletinul priveşte acelaşi număr de avioane vizate de Administraţia Aviaţiei Civile.