- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Avionul prezidenţial polonez avea 19 tone de combustibil în rezervor în momentul prăbuşirii
Avionul prezidenţial polonez, care s-a prăbuşit la 10 aprilie în Rusia, avea în rezervoare în momentul producerii catastrofei 19 tone de combustibil, suficient pentru a ateriza pe alte aeroporturi ruse decât cel militar de la Smolensk, a declarat un oficial, citat de Radio Polonia în pagina online.
Avionul prezidenţial polonez avea 19 tone de combustibil în rezervor în momentul prăbuşirii (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Prăbuşirea aeronavei prezidenţiale la 10 aprilie în apropiere de localitatea Smolensk nu a fost cauzată de un atac terorist, de o defecţiune tehnică sau de vreun incendiu izbucnit la bord, a stabilit Comitetul interstatal de aviaţie din Rusia.
"Avionul prezidenţial de tip TU-154 era capabil să zboare, iar sistemul de avertizare pentru apropiere de sol (TAWS) şi cel de navigaţie cu care era dotat funcţionau", a declarat preşedintele Comitetului interstatal de aviaţie (IAC), Tatiana Anodina.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Democrația reală înseamnă că tu, cetățeanul, ai putere decizională. Monopolul partidelor din România trebuie spart
-
Uniunea Europeană a găsit bani pentru înarmare. Un fond 400 de miliarde de euro ar putea fi folosit pentru investiţii în apărare
-
România încheie Campionatele Europene de gimnastică artistică de la Rimini cu locul 4 la senioare
-
Avertisment al serviciilor secrete europene: Rusia pregăteşte activ atentate cu bombă sub acoperire, atacuri incendiare şi distrugeri ale infrastructurii pe teritoriul european
În momentul producerii accidentului, avionul avea în rezervoare 19 tone de combustibil, care ar fi fost suficient pentru a ateriza pe alte aeroporturi din Rusia decât pe cel militar Severni, din apropierea localităţii Smolensk, a adăugat Anodina.
Comitetul a examinat înregistrările efectuate de cutiile negre şi conversaţiile dintre piloţii polonezi şi operatorii ruşi ai turnului de control. Conversaţia a fost purtată în special în limba rusă, iar comandantul, care a luat legătura cu turnul de control, vorbea limba rusă bine. Tatiana Anodina a dat asigurări că aeroportul Severni a fost verificat de trei ori înainte de incidentul produs la 10 aprilie. Ultima verificare fusese realizată cu cinci zile înaintea accidentului aviatic şi a demonstrat că aeroportul era pregătit pentru a primi aeronave, inclusiv aparatul de tip Tupolev-154, în diferite condiţii meteorologice.
Edmund Klich, din cadrul comisiei poloneze de investigare a accidentelor aviatice, a afirmat că mai multe probe sunt necesare pentru a stabili dacă aeroportul Severni fusese pregătit pentru a primi aeronava poloneză Tu-154. De asemenea, s-a dezvăluit că aeronava prezidenţială a decolat din Varşovia cu o întârziere de 27 de minute.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO