Campania electorală americană, dominată de teme majore

Campania electorală din Statele Unite este dominată, înaintea consultărilor de marţi, de teme majore, printre care se numără Irakul, economia, sistemul de sănătate, imigraţia sau religia.

11 afișări
Imaginea articolului Campania electorală americană, dominată de teme majore

Barack Obama

IRAK: Democraţii Hillary Clinton şi Barack Obama promit să pună capăt războiului din Irak şi să înceapă imediat retragerea trupelor. Ei se opun amplasării de baze permanente în Irak, însă nu exprimă puncte de vedere clare în legătură cu menţinerea unei prezenţe militare reduse pe termen scurt sau mediu. Barak Obama, care s-a opus de la bun început declanşării războiului, i-a reproşat în mod constant principalei sale rivale votul dat, în toamna anului 2002, în favoarea războiului.

În tabăra republicană, senatorul John McCain, susţinător ferm al trimiterii de trupe suplimentare, decise anul trecut, exploatează succesul aparent al acestei strategii şi reaminteşte că a cerut demisia fostului secretar al Apărării, Donald Rumsfeld, din cauza greşelilor comise în desfăşurarea războiului. El se pronunţă în favoarea menţinerii prezenţei americane în Irak, cât timp aceasta va fi necesară. Mitt Romney se mulţumeşte să spere într-un succes şi susţine că nu a cerut niciodată stabilirea unui calendar de retragere, aşa cum îl acuză McCain.

ECONOMIE: Hillary Clinton şi Barack Obama promit să lupte împotriva sărăciei, să elimine reducerile de impozite instituite de administraţia Bush în beneficiul păturilor bogate, menţinându-le însă pe cele de care beneficiază clasa de mijloc. Pentru a face faţă crizei din sectorul imobiliar, ei propun crearea unui fond care să permită evitarea unor crize similare. Clinton propune şi îngheţarea ratei dobânzii.

Programul economic republican se bazează pe o reducere a impozitelor sau, cel puţin, menţinerea reducerilor de impozite adoptate în timpul mandatelor actualului preşedinte. În privinţa crizei de pe piaţa imobiliară, McCain a denunţat aviditatea Wall Street şi a cerut ca aceasta să fie "pedepsită". Romney consideră necesar ca organizaţiile de creditare să fie obligate să renegocieze ipotecile nesigure.

SĂNĂTATE: Democraţii pledează pentru acces generalizat la asigurările de sănătate. Planul lui Hillary Clinton prevede acoperirea universală şi obligatorie, cu condiţia unei reduceri a costurilor. Planul lui Barack Obama, având la bază un sistem de stimulente şi reduceri de costuri, propune o bază voluntară, dar îi obligă pe părinţi să îşi asigure copiii.

Republicanul John McCain apreciază că acoperirea asigurărilor de sănătate trebuie să devină mai accesibilă (în prezent, 45 de milioane de americani nu beneficiază de asigurări), în timp ce Mitt Romney susţine încurajarea unui mediu concurenţial, care să oblige companiile de asigurări să îşi reducă preţurile.

IMIGRARE: Democraţii susţin o reformă a sistemului de imigrare, care să consolideze frontierele şi controalele la graniţă, în paralel cu legalizarea condiţionată a situaţiei celor circa 12 milioane de imigranţi clandestini.

John McCain susţine un proiect asemănător, pe care a încercat, fără succes, să-l promoveze în Congres în 2006. El insistă însă asupra necesităţii asigurării securităţii graniţelor înainte de aplicarea celorlalte măsuri de reformă. Romney insistă mai mult asupra aspectelor represive ale reformei.

RELIGIE: Barack Obama, al cărui al doilea prenume este Hussein şi care este prezentat drept musulman într-o campanie de mesaje electronice anonime, se declară "creştin mândru" şi are ambiţia de a obţine şi o parte din voturile practicanţilor. Mormonul Mitt Romney a promis că va aduce religia în centrul vieţii publice, dând însă asigurări că acţiunile sale nu vor fi ghidate de dogmele bisericii mormone.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici