Folosind o nouă tehnică de analiză, echipa condusă de fizicianul Malcolm McGeoch, de la PLEX Corporation, a descoperit o proteină extraterestră, într-un meteorit care a căzut pe Pământ în urmă cu 30 de ani, potrivit sciencealert.com.

Imaginea articolului Cercetătorii susţin că au găsit prima proteină extraterestră, într-un meteorit ce a căzut pe Pământ

Deşi nu constituie o dovadă a existenţei unor fiinţe extraterestre, proteina poate fi o componentă esenţială în crearea formelor de viaţă.

Noua proteină a primit numele de hemolitină şi este similară din punct de vedere al structurii cu proteinele terestre. Cu toate acestea, proporţia de deuteriu - hidrogen din compoziţia acesteia nu se regăseşte în cadrul altor forme de viaţă de pe Terra.

Cercetătorii sunt de părere că structura pe care au identificat-o este o proteină de origine extraterestră formată, cel mai probabil, în discul proto-solar, în urmă cu 4,6 miliarde de ani.

Aceeaşi cercetători au subliniat, însă, că este posibil ca structura descoperită să nu fie proteină, ci un polimer, parte a unei clase mai largi de molecule.

Potrivit specialiştilor, pentru a confirma descoperirea sunt necesare studii suplimentare.

În ultimii ani, cercetătorii au descoperit în meteoriţii căzuţi pe Pământ mai multe elemente care ar putea sta la baza unor forme de viaţă: cianidă, care joacă un rol în crearea moleculelor necesare vieţii, riboză, un tip de zahăr care se găseşte în ARN, şi aminoacizi, compuşi organici care se combină pentru a forma proteine.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.