De la bere la maşini, consumatorii germani se confruntă cu preţuri tot mai mari

Consumatorii germani se confruntă cu o creştere a preţurilor la toate bunurile, în condiţiile în care tot mai multe companii din cea mai mare economie a Europei transferă costurile de producţie mai mari, ca urmare a unei penurii generalizate de aprovizionare şi a creşterii preţurilor la energie.

1422 afișări
Imaginea articolului De la bere la maşini, consumatorii germani se confruntă cu preţuri tot mai mari

De la bere la maşini, consumatorii germani se confruntă cu preţuri tot mai mari

Conform Reuters, în timp ce această evoluţie ajută firmele să îşi îmbunătăţească marjele corporative după şocul coronavirusului, consumatorii resimt presiunea preţurilor mai mari, ceea ce ar putea afecta cheltuielile gospodăriilor şi, în cele din urmă, cererea internă, dacă creşterea salariilor nu ţine pasul.

În cel mai recent sondaj privind încrederea în mediul de afaceri, institutul Ifo din Munchen a declarat că fiecare a doua firmă industrială din Germania plănuieşte deja să crească preţurile din cauza problemelor persistente de aprovizionare, acesta fiind un nivel record.

Inflaţia, armonizată pentru a o face comparabilă cu cea din alte ţări din zona euro, a accelerat în octombrie într-un ritm fără precedent, la 4,6% pe an, de la 4,1% în luna precedentă, potrivit datelor publicate joi.

Valoarea a fost cea mai mare înregistrată din ianuarie 1997, când a început seria armonizată la nivelul UE.

Pentru întregul an 2021, guvernul se aşteaptă ca rata inflaţiei să ajungă la 3%, cel mai ridicat nivel din ultimele aproape trei decenii, înainte de a se relaxa la 2,2% în 2022 şi la 1,7% în 2023.

În urma măsurilor de ajutor de stat menite să atenueze efectele pandemiei, guvernul speră că venitul disponibil al consumatorilor să crească cu 2,5% în acest an şi cu 3,8% anul viitor, ceea ce ar putea contribui la stabilizarea cererii interne, în ciuda creşterii preţurilor.

Dar pentru mulţi consumatori, inflaţia neobişnuit de mare se resimte totuşi, existând îndoieli tot mai mari că majorarea preţurilor va fi doar temporară, aşa cum au sugerat bancherii centrali.

Cea mai mare fabrică de bere din Germania, Radeberger Group, a declarat că intenţionează să majoreze preţurile berii în primăvara anului viitor, în două etape, atât pentru industria hotelieră, cât şi pentru vânzarea cu amănuntul, din cauza creşterii costurilor cu utilităţile, logistica şi materiile prime.

"Aceste creşteri de costuri nu mai pot fi compensate prin simpla creştere a eficienţei", a declarat un purtător de cuvânt al Radeberger. "Prin urmare, ne simţim obligaţi să repercutam aceste explozii de costuri cu un simţ al proporţiei, cel puţin parţial, în preţurile noastre de vânzare".

Barurile, restaurantele şi hotelurile vor trebui să plătească mai mult pentru bere începând cu 1 februarie, în timp ce comercianţii cu amănuntul de băuturi şi supermarketurile se vor confrunta cu o creştere a preţurilor începând cu 1 mai.

Purtătorul de cuvânt al Radeberger a refuzat să comenteze un raport al revistei Lebenmittel Zeitung, din industria alimentară, potrivit căruia producătorul de bere ar avea în vedere o creştere medie a preţurilor de până la 6%.

Alte mari fabrici de bere, printre care Krombacher şi Veltins, au anunţat, de asemenea, planuri de creştere a preţurilor la bere în primăvară.

În sectorul automobilelor, o penurie de microcipuri şi alte componente electronice duce la creşterea costurilor de producţie, punând frână producţiei şi determinând producători precum BMW să acorde reduceri mai mici decât în mod normal.

Ministrul Economiei, Peter Altmaier, a declarat miercuri, cu ocazia prezentării perspectivelor reduse de creştere economică ale guvernului, că producătorii auto nu pot construi în prezent sute de mii de maşini din cauza lipsei de semiconductori.

Oferta redusă şi producţia limitată înseamnă că producătorii auto trebuie să facă mai puţine concesii la preţuri atunci când vând modele noi şi revând vehicule în leasing.

"BMW şi Mercedes compensează o mare parte din volumul pierdut cu un mix de produse mai bun şi preţuri mai mari", au declarat analiştii de la Stifel Research într-o notă de cercetare.

Un purtător de cuvânt al BMW a declarat luna trecută că piaţa de vehicule în leasing a evoluat mai favorabil în cursul anului decât se aştepta iniţial.

Alte companii germane care intenţionează să transfere clienţilor costurile mai mari ale materiilor prime şi energiei includ producătorul Nivea Beiersdorf, producătorul de stivuitoare Jungheinrich şi specialistul în materiale de construcţii HeidelbergCement.

În rândul producătorilor de produse de consum, compania germană de îmbrăcăminte sportivă Puma a declarat miercuri că problemele legate de lanţul de aprovizionare, agravate de costurile mai mari ale materiilor prime, ar putea să se reflecte în preţuri mai mari în a doua jumătate a anului 2022.

Pe termen scurt, problemele lanţului de aprovizionare ar putea duce la rafturi goale în magazine înainte de sezonul de Crăciun, a avertizat directorul general al Puma, Bourn Gulden, adăugând: "I-am spus soţiei mele că dacă vrea să cumpere cadouri de Crăciun, ar trebui să cumpere acum".

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici