Două avioane Airbus, nevoite să efectueze aterizări de urgenţă

Un avion Airbus A330-200 al unei companii australiene low-cost, care făcea legătura între Japonia şi Australia, precum şi un Airbus A320 al unei companiei ruseşti ce zbura pe o rută internă au fost nevoite să efectueze aterizări de urgenţă, potrivit unor oficiali.

356 afișări
Imaginea articolului Două avioane Airbus, nevoite să efectueze aterizări de urgenţă

Două avioane Airbus, nevoite să efectueze aterizări de urgenţă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Avionul Airbus A330-200 al companiei australiene Jetstar a fost nevoit să efectueze o aterizare de urgenţă pe Insula Guam, în Oceanul Pacific, după un început de incendiu în cabină, au anunţat, joi, oficiali ai companiei.

Nici unul dintre cei 203 pasageri şi membri ai echipajului nu a fost rănit la bordul acestui avion care decolase din Osaka, în vestul Japoniei, cu destinaţia Gold Coast, o localitate aflată la aproximativ 50 de kilometri sud de Brisbane, în estul Australiei.

Geamul drept al cabinei "a început să fumege, apoi a luat foc", după aproximativ patru ore de zbor, ceea ce a constrâns aparatul să efectueze o aterizare de urgenţă în jurul orei locale 02.20 (19.20 ora României, miercuri), a precizat compania într-un comunicat.

Focul a fost "stins de echipaj şi nu s-a propagat în afara cabinei", a precizat Jetstar într-un comunicat.

Anchetatori australieni au plecat către Guam pentru a analiza incidentul. Compania Jetstar a trimis un alt avion A330 din Sydney pentru a-i transporta pe pasageri şi pe echipaj către Australia.

"O echipă de anchetatori va pleca în această dimineaţă la Guam pentru a începe ancheta", a anunţat Biroul australian pentru siguranţa transporturilor, potrivit postului de televiziune Sky News.

Avionul în cauză este acelaşi model cu aparatul companiei Air France care făcea legătura între Rio de Janeiro şi Paris şi care s-a scufundat în Atlantic la începutul lunii iunie, provocând moartea celor 228 de persoane aflate la bord, într-un accident ce nu a fost până în prezent explicat.

Biroul francez de anchete şi analize (BEA), responsabil cu ancheta tehnică, evidenţiase săptămâna trecută "o incoerenţă între vitezele măsurate" de sondele avionului Air France implicat în accident.

Compania aeriană naţională australiană Qantas a declarat în această săptămână că nu prevăzuse să înlocuiască pe avioanele sale A330 sondele care permit supravegherea vitezei avioanelor, pentru că ele provin de la constructori diferiţi de cei care au echipat aparatul Air France.

Qantas a exclus de asemenea orice asemănare între accidentul avionului Air France şi un incident survenit în octombrie la un A330 al companiei australiene, care pierduse aproximativ 2.000 de metri altitudine în câteva secunde, în timp ce zbura deasupra Oceanului Indian şi care fusese nevoit să aterizeze de urgenţă în Australia. Circa 20 de pasageri şi membri ai echipajului au fost grav răniţi în incident.

Tot joi, un avion al liniilor aeriene interne ruse, cu 122 de persoane la bord, a aterizat de urgenţă la Novossibirsk (în Siberia Occidentală), a informat agenţia de presă RIA Novosti, citată de AFP.

Aparatul Airbus A320 al companiei ruseşti Aeroflot, care zbura pe ruta Irkuţk-Moscova, a aterizat de urgenţă din cauza unei fisuri la parbrizul său, a anunţat un oficial din forţele locale de ordine, citat de agenţie.

"Incidentul nu s-a soldat cu răniţi", a precizat ea.

Anchetatorii au mers în zonă pentru a stabili circumstanţele, potrivit aceleiaşi surse.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici