Experţii au reluat căutările zborului MH370, dispărut în urmă cu şapte luni

La aproape şapte luni după inexplicabila dispariţie a zborului MH370 al companiei Malaysia Airlines, căutările submarine au fost reluate luni în Oceanul Indian, unde s-ar fi prăbuşit avionul, au anunţat autorităţile australiene.

195 afişări
Imaginea articolului Experţii au reluat căutările zborului MH370, dispărut în urmă cu şapte luni

Experţii au reluat căutările zborului MH370, dispărut în urmă cu şapte luni (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

După o primă fază de căutări fără succes la suprafaţă şi în adâncime, o navă specializată închiriată de Malaysia a început să sondeze fundul oceanului pentru a încerca să localizeze epava avionului Boeing 777-200, dispărut la 8 martie, la puţin timp după decolarea de la Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing, având la bord 239 de persoane.

"Nava GO Phoenix, care a îmbarcat materiale şi experţi puşi la dispoziţie de Phoenix International, a sosit în zona de căutare din sudul Oceanului Indian şi a început operaţiunile de explorare submarină", a anunţat Biroul australian pentru securitatea transporturilor (ATSB).

Navele GO Phoenix şi Fugro Discovery - închiriată de Australia - vor scufunda la adâncimea de 5.000 sau 6.000 de metri sonare puternice programate să detecteze părţile voluminoase ale epavei avionului, cum ar fi motoarele, trenul de aterizare şi fuselajul.

Orice contact cu cabina piloţilor a încetat la aproape o oră de zbor şi nicio urmă fizică a avionului nu a fost găsită în cele aproape şapte luni de la dispariţia avionului. Sistemele de comunicaţie s-au conectat însă mai multe rânduri la sateliţi, ceea ce a permis reconstituirea presupusului traseu al avionului până la momentul probabilei prăbuşiri în mare în sudul Oceanului Indian, în largul coastelor de vest ale Australiei.

Mai multe ipoteze au fost luate în discuţie în acest caz, de la un moment de nebunie al pilotului sau copilotului, la deturnare sau un grav accident mecanic.

Explicaţia cea mai credibilă, potrivit experţilor care participă la anchetă, este că o scădere bruscă a nivelului oxigenului la bordul avionului a adus echipajul şi pasagerii în stare de inconştienţă. Avionul ar fi continuat să zboare pe pilot automat până la prăbuşirea în mare, după ce a rămas fără carburant.

Dintre cei 239 de pasageri şi membri ai echipajului, 153 erau cetăţeni chinezi.

La 17 iulie, un alt avion Boeing al Malaysia Airlines, care făcea legătura între Amsterdam şi Kuala Lumpur, a explodat în zbor, cel mai probabil după ce a fost doborât de o rachetă, în momentul în care survola o regiune din estul Ucrainei. La bordul avionului se aflau 298 de persoane, dintre care 193 de cetăţeni olandezi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici