„Hotelurile pe şine”, noua faţă a turismului european. Trenurile care vor să concureze cu avioanele, pe rute ce unesc 13 mari oraşe

  • Teamă de zbor sau remuşcări cu privire la amprenta de carbon? Trenul de noapte ar putea fi soluţia pentru mulţi călători din Europa.
  • Un start-up francez a dezvăluit planurile pentru o reţea feroviară de noapte, care să unească Parisul cu marile oraşe de pe continent.
  • Midnight Trains vor pune la dispoziţia pasagerilor camere confortabile, funcţionând pe principiul unui „hotel pe şine” cu servicii multiple.
12595 afișări
Imaginea articolului „Hotelurile pe şine”, noua faţă a turismului european. Trenurile care vor să concureze cu avioanele, pe rute ce unesc 13 mari oraşe

Sursă imagini: Facebook Midnight Trains

Cu doar câţiva ani în urmă, trenurile cu vagoane de dormit şi compartimente tip cuşetă păreau pe cale de dispariţie, gata să devină o relicvă de domeniul trecutului. Totuşi, ultimele 12 luni au adus un suflu proaspăt pentru reţeaua de trenuri de noapte din Europa, iar mai mulţi furnizori naţionali de servicii feroviare au anunţat rute noi între diferite oraşe de pe continent.

Acum, un start-up francez fondat de Adrien Aumont şi Romain Payet, acelaşi duo din spatele site-ului de finanţare colectivă KissKissBankBank, a dezvăluit o serie de planuri pentru noua reţea de servicii feroviare nocturne. Trenurile vor porni de la Paris către 12 destinaţii europene, inclusiv Edinburgh şi Porto.
 
Midnight Trains speră să reinventeze complet experienţa călătoriei cu trenul de noapte prin lansarea unui „hotel pe şine” care oferă o alternativă mai ecologică zborului cu avionul, precum şi o variantă mai confortabilă în locul serviciilor feroviare obişnuite. Deşi pasagerii nu ar trebui să se aştepte la condiţii de lux precum cele din Orient Express, trenurile, care vor parcurge distanţe între 800 şi 1.500 de kilometri, vor avea camere „în stil hotelier”, un restaurant la bord, un bar şi un serviciu de concierge (asistenţi personali n.r.) operat de aplicaţii. De altfel, călătorilor le este garantată „confidenţialitatea, securitatea şi seninătatea” în fiecare dintre camerele private rezervabile, care vin într-o gamă de dimensiuni potrivite atât cuplurilor, cât şi grupurilor mai mari.
 
„Oamenii sunt din ce în ce mai conştienţi de impactul ecologic al călătoriilor cu avionul şi au nevoie de o alternativă”, a declarat cofondatorul Roman Payet pentru CNN Travel. „În plus, operatorii de transport (aerian sau feroviar) s-au concentrat în ultimele două decenii pe reducerea preţurilor, uitând total de experienţa clienţilor şi serviciile asociate. Credem că oamenii caută acum o modalitate mai confortabilă şi mai convenabilă de a călători”, adaugă el. Payet mai observă că „viteza” zborului cu avionul este o „iluzie”, întrucât „o cursă de o oră durează, de fapt, patru ore din uşă în uşă”.
 
Adrien Aumont, celălalt fondator al companiei, subliniază faptul că în prezent există opţiuni limitate pentru cei care doresc să evite zborurile în Europa, dar urăsc ideea de a petrece o noapte înghesuiţi, alături de necunoscuţi.
 
Prima rută va fi practicabilă în 2024, dar reţeaua îşi propune să devină pe deplin operaţională până în 2030, cu rute de la Paris la oraşe din Spania, Portugalia, Italia şi Scoţia. Încă nu este clar cât de mult va costa o călătorie la bordul unuia dintre trenurile Midnight. Totuşi, compania spune că preţurile vor fi competitive cu tarifele companiilor aeriene, subliniind că pasagerii vor „economisi cel puţin o noapte de cazare”.
 
Noul concept vine după ce tot mai multe ţări din Europa şi-au îndreptat atenţia spre trenurile de noapte, în contextul scăderii numărului de zboruri pe fondul problemelor ecologice, sanitare şi nu numai.
 

Midnight Trains. Rute planificate:

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici