- Home
- Externe
- (26.02.2021, 15:29)
- Felix Damian
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Legea australiană împinge Google şi Facebook să facă înţelegeri cu presa. Fenomenul ar putea să ajungă şi în Europa
- Australia a îngenuncheat giganţii tehnologiei social media printr-o lege care le face justiţie publicaţiilor.
- Fenomenul ar putea să ajungă şi în Europa, unde Google a început deja negocieri cu trusturi de presă din Spania.
1897 afișări
Legea australiană împinge Google şi Facebook să facă înţelegeri cu presa
Nimeni nu ştie câţi bani ar putea aduce pieţei mass-media o înţelegere cu Facebook şi Google, dar experţii cred că social media a devenit un monopol care trebuie controlat.
- „Dacă acum 20 de ani exista inclusiv un Internet Explorer, pentru că oamenii făceau browsing pe internet - te duceai la 20 de site-uri , te uitai şi la site-ul A şi la site-ul B şi la site-ul C - acum ce se întâmplă este că avem anumite aplicaţii şi nişte servicii care, pur şi simplu, ne oferă nişte feeduri procesate unde toată această informaţie este restrânsă în acelaşi spaţiu. Şi acesta aspect a dus în timp la acapararea unei raze de piaţă, foarte, foarte mare în acelaşi timp şi într-adevăr, Facebook şi Google au făcut foarte mulţi bani şi au acaparat foarte multă putere în piaţă, datorită faptului că au incredibil de mulţi utilizatori, care vin pentru aceste servicii de procesare”, explică Cătălina Goanţă - director Maastricht Law&Tech Lab.
În foarte scurt timp, Facebook şi Google s-au transformat din platforme gratuite de căutare şi de socializare, în cele mai puternice agenţii de publicitate online. Mai mult, au reuşit să ne facă să credem că informaţia online nu costă nimic.
- „Digitalizarea serviciilor informaţionale a dus la un handicap, pe care din nefericire industria media a trebuit să-l sufere în această tranziţie către mediul online, unde consumatorul de rând nu şi-a duplicat comportamentul din viaţa reală unde poate mai cumperi un ziar, mai dai bani pe un abonament pentru o anumită revistă”, mai spune specialista.
Cătălina Goanţă este profesor asistent la Maastricht, unde conduce un laborator unic în Europa. Acolo studiază conexiunile dintre legislaţie, tehnologie şi social media. În opinia sa, legea australiană este foarte revoluţionară pentru nu impune decât obligaţia de a negocia.
- „Deci nu este o obligaţie de conţinut, ci este o obligaţie de comportament, în sensul în care această companie trebuie să intre în negocieri cu alte companii. Şi lucrul acesta este foarte inovativ. Este un model foarte interesant”, continuă Goanţă.
Uniunea Europeană a lansat deja două norme în dezbatere şi vrea să controleze felul în care Facebook şi Google îi urmăresc pe utilizatori atunci când fac cumpărături.
- „Personalizarea advertising-ului pentru că aici vorbim poate despre nişte practici abuzive care urmăresc consumatorii absolut în orice element al comportamentului lor online, formalizează aceste observaţii în nişte profiluri. Agenţiile de marketing au chiar şi nişte persona research, creează profiluri generice ale unui anumit tip de consumator şi aceste informaţii sunt vândute”, conchide românca.
Ca să prevină măsuri similare în Europa, companiile au preluat iniţiativa. Mai multe surse, citate de Reuters, spun că Google a început deja negocierile cu publicaţii din Spania, unde Google News nu mai funcţionează de 7 ani din cauza unei legi care obliga compania să plătească publicaţiile.
Între timp 121 de publicaţii din Franţa au ajuns deja la un acord cu Google, care va plăti pentru afişarea conţinutului jurnalistic.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC – cu Adrian Sârbu, Hofi și Nemo. De la 22:00, pe Aleph News!
-
CSM a respins cererea de suspendare din funcţie a judecătoarei lui Vlad Pascu
-
Atenţionare MAE: Franţa menţine controalele la frontierele interne până în 31 octombrie
-
Noi norme privind încălcarea regulilor de circulaţie în străinătate adoptate de Parlamentul European
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe