Noul director executiv al companiei Boeing solicită propuneri pentru un nou avion

Noul director executiv al lui Boeing Dave Calhoun a solicitat propuneri pentru un nou avion de capacitate medie, îngropând efectiv planuri în valoare de 15 - 20 de miliarde de dolari care au fost afectate de criza aparatului 737 MAX.

995 afişări
Imaginea articolului Noul director executiv al companiei Boeing solicită propuneri pentru un nou avion

sursa FOTO: Profimedia

O decizie cu privire la lansarea unui avion, pentru 220-270 de pasageri, care părea iminentă acum un an, a fost deja amânată, deoarece Boeing s-a preocupat în special de situaţia 737 MAX, după două prăbuşiri şi interzicerea zborurilor cu respectivul aparat de zbor.

Dar la câteva zile după ce a preluat conducerea companiei, cu mandatul de a scoate pe Boeing din criza reputaţională ce durează de 10 luni, Dave Calhoun a declarat că terenul de joc s-a schimbat.

„Vom începe, din nou, cu o coală de hârtie curată. Aştept cu nerăbdare asta ”, a spus Calhoun jurnaliştilor. El a vorbit şi despre o nouă abordare a pieţei.

Un purtător de cuvânt al lui Boeing a declarat că Calhoun a comandat un nou studiu cu privire la ce fel de aeronave sunt necesare pe piaţă. Aeronavele noi, de obicei, necesită cel puţin 6-7 ani pentru a apărea pe piaţă odată ce se ia o decizie, dar Boeing îşi propune să reducă acest termen, în parte, folosind tehnologii digitale şi noi modele de afaceri.

Calhoun „a cerut echipei să facă o evaluare a pieţei viitoare şi ce fel de avion este necesar pentru piaţa viitoare”, a declarat purtătorul de cuvânt Gordon Johndroe.

Menţionând că evaluările iniţiale privind un nou mediu-curier au fost făcute acum aproximativ doi ani şi jumătate, el a spus că noul studiu se va „baza pe ceea ce am învăţat… în proiectare şi producţie”.

Noul aparat de zbor era menit să acopere golul dintre a fost proiectat pentru a ocupa zona dintre avioanele cu fuzelaj îngust, cum este 737 MAX şi avioanele cu fuzelaj larg, precum 787. Dar cea mai mare parte a efortului s-a îndreptat spre un nou sistem de producţie, conceput nu numai pentru a sprijini noul avion, ci pentru a pune bazele pentru următoarea aeronavă după 737 MAX.

Calhoun a spus că se aştepta ca MAX, a cărui revenire la serviciu a fost amânată din nou la începutul acestei săptămâni, să-şi reia locul anterior pe piaţă şi să rămână în serviciu timp de o generaţie.

Boeing a rămas în urma Airbus în privinţa vânzărilor, pentru cea mai importantă categorie de avioane, cele cu fuselaj îngust, precum Airbus A321neo, cu 200-240 de locuri, care se suprapune cu nişa vizată de proeictul Boeing. Dacă decizia privind noul aparat va întârzia, Boeing riscă să piardă cea mai bună parte a pieţei, mai ales după ce Airbus a încheiat contracte cu două mari companii aeriene din SUA, spun analiştii.

Analiştii se mai întreabă dacă Boeing, care se confruntă, pentru criza 737 MAX cu costuri echivalente cu un nou program, precum şi cu întârzieri la noul său avion de mare capacitate 777X al cărui prim zbor este programat pentru vineri, poate suporta un proiect atât de costisitor acum.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici