Piloţii care au uitat să aterizeze admit că au fost distraşi de o discuţie

Comandantul de bord şi copilotul avionului Airbus A320 al Northwest Airlines, care au uitat să aterizeze miercuri, au recunoscut că au fost distraşi de conversaţia pe care o purtau, dar au negat că ar fi adormit, a anunţat, luni, autoritatea americană responsabilă cu ancheta.

29 afișări
Imaginea articolului Piloţii care au uitat să aterizeze admit că au fost distraşi de o discuţie

Piloţii care au uitat să aterizeze admit că au fost distraşi de o discuţie (Montaj foto)

Comandantul de bord, în vârstă de 53 de ani, şi copilotul său, în vârstă de 54 de ani, au fost interogaţi timp de peste cinci ore de Biroul american pentru Securitatea Transporturilor (NTSB), în legătură cu acest incident care i-a făcut să treacă de punctul lor de destinaţie cu 240 de kilometri.

Ei au declarat că nu au adormit în timpul zborului între San Diego (California) şi Minneapolis (Minnesota), în timp ce la bord se aflau 144 de pasageri şi doi stewarzi.

Cei doi au declarat anchetatorilor că a existat "un moment de distragere (a atenţiei) în cabină", din cauza unei "conversaţii" în timpul căreia nu au monitorizat instrumentele aparatului de zbor, nu au răspuns la apelurile controlorilor aerieni şi nici ale companiei lor aeriene, fapt care a provocat temeri privind o deturnare a avionului de către terorişti.

Ei au precizat că şi-au început discuţia care se referea la noile orare de lucru, după fuziunea Northwest cu Delta, în momentul în care avionul se găsea deja la o altitudine de croazieră.

Cei doi piloţi au afirmat că "au pierdut noţiunea timpului" şi au admis că şi-au folosit laptopul în cabină, fapt interzis de compania lor aeriană.

Nici comandantul de bord, nici copilotul nu erau conştienţi de poziţia avionului Airbus, decât după intervenţia unui steward, cu cinci minute înainte de ora prevăzută pentru aterizare.

Abia atunci comandantul şi-a dat seama de eroarea comisă şi a luat legătura cu turnul de control din Minneapolis, pentru a se întoarce către aeroport, în vederea aterizării.

În mod normal, o procedură de aterizare se pregăteşte cu cel puţin 200 de kilometri înainte de a ateriza, potrivit experţilor.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici