Piloţii fac greşeli de zbor, după perioada de inactivitate din pandemie. Cea mai gravă este aterizarea fără permisiunea controlorului de trafic

  • O analiză realizată de CNN cu privire la rapoartele piloţilor disponibile publicului, a scos în evidenţă faptul că piloţii care au avut o perioadă de stagnare, în pandemie, fac greşeli neaşteptate în timpul zborului.
  • Ideea din spatele Sistemului de Raportare a Siguranţei Aeronautice, condusă de NASA, este că eliminarea erorilor permite analize şi îmbunătăţiri care fac aviaţia sigură.
  • Una dintre cele mai grave probleme identificate în rapoarte a fost un avion care a aterizat fără permisiunea controlorilor de trafic aerian.
6460 afișări
Imaginea articolului Piloţii fac greşeli de zbor, după perioada de inactivitate din pandemie. Cea mai gravă este aterizarea fără permisiunea controlorului de trafic

Piloţii fac greşeli de zbor, după perioada de stagnare din pandemie. Cea mai gravă este aterizarea fără permisiunea controlorului de trafic

„Pentru a mă pregăti pentru un zbor după o perioadă de inactivitate, ar fi trebuit să-mi dedic mai mult timp pentru a-mi revizui atribuţiile”, a declarat un pilot.

Companiile aeriene şi Administraţia Federală a Aviaţiei dispun de sisteme care îi antrenează pe piloţi pentru a-şi îmbunătăţi activitatea, potrivit CNN.

Pilotul care se apropia de trei luni de inactivitate, trebuia să respecte o regulă federală care impune pregătire suplimentară pentru piloţii care nu sunt suficient de activi pe o perioadă de 90 de zile.

Expertul în siguranţă a aviaţiei, Peter Goelz, spunde că dezastrele din aviaţie sunt adesea la capătul unui lanţ care începe cu o simplă greşeală. „Aceste tipuri de erori destul de banale pot duce cu adevărat la evenimente teribile", a spus Goelz, care este analist de aviaţie CNN şi fost director general al Comitetului Naţional pentru Siguranţă în Transporturi, care investighează accidentele.

Greşeli raportate de piloţi

Una dintre cele mai grave probleme identificate în rapoarte a fost un avion care a aterizat fără permisiunea controlorilor de trafic aerian. Piloţii acelui zbor au fost copleşiţi de turbulenţe şi alte distrageri în timp ce se apropiau de aeroport, a scris unul dintre piloţi şi „au uitat să ceară autorizaţia de aterizare”. „De la izbucnirea COVID-19, nu am mai zburat la fel de des ca înainte”, a scris acel pilot.

Câţiva piloţi au raportat că s-au îndepărtat de altitudinea atribuită şi unul a aterizat pe pista greşită, decizii care, dacă un alt avion ar fi fost în apropiere, ar fi putut duce la o coliziune.

Mai mulţi piloţi au raportat folosirea incorectă a computerelor de zbor sau a radiourilor.

„Cu siguranţă trebuie să fim mai conştienţi de cât de mult scade competenţa noastră pe măsură ce zburăm mai puţin”, a declarat unul dintre piloţi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici