Proprietarii de hoteluri din Europa sunt nemulțumiți de clauza „celui mai bun preț” a gigantului rezervărilor online. Aceștia acuză platforma Booking.com că i-a împiedicat să ofere camere la prețuri mai mici pe propriile site-uri web, scrie Deutsche Welle.
Potrivit Asociației Hotelurilor, Restaurantelor și Cafenelelor din Europa HOTREC, proprietarii de hoteluri vor solicita despăgubiri pentru pierderile suferite între 2004 și 2024 ca urmare a așa-numitelor clauze „cel mai bun preț”.
Booking.com a utilizat aceste clauze pentru a preveni situațiile în care un client descoperă un hotel pe platforma sa, dar apoi face rezervarea direct la hotel. În acest sens, clauza impunea hotelurilor să nu ofere camere la prețuri mai mici pe alte platforme, inclusiv pe propriile site-uri web.
În luna septembrie 2024, Curtea Europeană de Justiție a declarat ilegale clauzele privind cel mai bun preț și a stabilit că platformele online pot funcționa fără a impune asemenea restricții hotelurilor partenere. În conformitate cu Legea privind piețele digitale a Uniunii Europene, Booking.com a eliminat această clauză în 2024.
„Hotelierii europeni au suferit mult timp din cauza condițiilor inechitabile și a costurilor excesive”, a declarat președintele HOTREC, Alexandros Vassilikos.
„Această inițiativă comună transmite un mesaj clar: practicile abuzive de pe piața digitală nu vor fi tolerate de industria ospitalității din Europa”, a conchis președintele Asociației.