Războiul împotriva junk food continuă. Marea Britanie vrea să elimine 7,2 miliarde de calorii din alimentaţia copiilor printr-o serie de măsuri controversate

  • Guvernul britanic vrea să restricţioneze intervalul orar în care reclamele la junk food pot fi difuzate la televizor. Noile reguli vizează şi publicitatea online.
  • Războiul împotriva junk food (în sens larg, produse considerate a fi bogate în sare şi zahăr şi grăsimi), atinge astfel noi dimensiuni.
  • Măsurile sunt insuficiente, susţin însă militanţii pentru un stil de viaţă sănătos. Guvernul Marii Britanii permite numeroase excepţii, comentează ei.
  • Oficialii susţin că noile restricţii ar putea reduce numărul de copii obezi din Marea Britanie cu aproximativ 20.000.
  • Se estimează că în Marea Britanie sunt investite anual peste 400 de milioane de lire sterline în promovarea online a produselor alimentare.
1766 afișări
Imaginea articolului Războiul împotriva junk food continuă. Marea Britanie vrea să elimine 7,2 miliarde de calorii din alimentaţia copiilor printr-o serie de măsuri controversate

Războiul împotriva junk food loveşte industria publicitară

Publicitatea este deseori blamată pentru promovarea unor obiceiuri nesănătoase, nocive într-un fel sau altul societăţii. A fost cazul celebru al reclamelor la ţigări şi produse din tutun, interzise reţelelor de televiziune şi radio-difuzorilor americani încă din 1970. Totuşi, brandurile care se ştiu cu musca pe căciulă au găsit mereu portiţe de scăpare, ocolind fel de fel de restricţii care le-au fost impuse de-a lungul timpului.

Despre junk food se vorbeşte de multă vreme. Nu este un secret faptul că între alimentaţie şi starea de sănătate există o legătură strânsă, iar obezitatea a devenit un fenomen de mare amploare la nivel mondial. Asta pe lângă problemele mai puţin evidente care apar odată cu consumul excesiv de alimente nesănătoase.

În Marea Britanie, Guvernul vrea să pună piciorul în prag şi să restricţioneze intervalul orar în care reclamele la junk food (produse considerate a fi bogate în sare şi zahăr şi grăsimi) pot fi difuzate la televizor. Acestea ar urma să fie acceptate pe micile ecrane doar noaptea, după ora 21:00. Noile reguli vizează şi publicitatea online: anunţurile plătite pe site-uri, inclusiv pe Facebook sau Google, vor fi, de asemenea, interzise. Regulile anunţate joi ar urma să intre în vigoare la sfârşitul anului viitor. 
 
Propunerea nu a fost primită cu braţele deschise de toată lumea, nici măcar de militanţii împotriva alimentelor nesănătoase, care susţin că măsurile sunt prea laxe pentru a avea un efect real asupra nivelului de obezitate ridicat din Marea Britanie, scrie The Guardian.
 
Guvernul britanic permite numeroase excepţii. Companiile vor putea afişa conţinutul dorit pe site-urile web şi conturile de socializare proprii. În plus, restricţiile nu vor viza campaniile şi marketingul companiilor mici, cu mai puţin de 250 de angajaţi.
 
Reclamele la unele alimente bogate în sare, zahăr şi grăsimi, care nu sunt privite ca „junk food” (de exemplu mierea sau avocado), vor fi în continuare permise. În aceeaşi situaţie se află şi băuturile şi produsele cu zero zahăr, chiar şi McDonald’s nuggets, care din punct de vedere nutriţional nu intră în categoria junk.
 
„Propunerile reprezintă un pas semnificativ înainte în reducerea expunerii la un flux constant de publicitate pentru alimente şi băuturi nesănătoase, la televizor şi în mediul online”, a declarat Barbara Crowther, coordonator al Campaniei Alimentare pentru Copii. „Rămânem îngrijoraţi de faptul că măsurile propuse vor permite în continuare giganţilor junk food şi platformelor de livrare să desfăşoare campanii de mare anvergură”.
 
Dr. Petra Hanson, cercetător clinic la Institutul Medical Warwick, a declarat că Guvernul trebuie să interzică total publicitatea TV şi online pentru produsele junk food. „Copiii continuă să fie expuşi la reclame nesănătoase. Adulţii tineri vor continua să fie expuşi la aceste reclame după ora 21:00 şi ştim că obiceiurile alimentare dezvoltate la începutul vieţii persistă adesea până la maturitate”, spune ea.
 
Guvernul susţine că noile restricţii ar putea elimina până la 7,2 miliarde de calorii din dietele copiilor din Marea Britanie, reducând numărul de copii obezi cu 20.000. În prezent, unul din trei elevi care termină şcoala primară este supraponderal sau obez.
 
News Media Association, care reprezintă toţi marii publisheri de presă scrisă la nivel naţional şi local, a declarat că măsurile „draconice” vor dăuna editorilor, „care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanţa jurnalismul şi a ne menţine pe toţi informaţi”.
 
Se estimează că în Marea Britanie sunt investite anual peste 400 de milioane de lire sterline în promovarea online a produselor alimentare. Interzicerea reclamelor TV i-ar putea costa pe difuzori sume importante, de peste 200 de milioane de lire sterline pe an.
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici