San Francisco devine primul oraş care permite companiilor de taxi fără şofer să ofere curse plătite

Autorităţile din California au aprobat joi ca două companii rivale de robotaxi, Cruise şi Waymo, să îşi opereze maşinile fără şofer la fiecare oră în fiecare zi în tot oraşul San Francisco şi să taxeze pasagerii pentru serviciile lor.

589 afișări
Imaginea articolului San Francisco devine primul oraş care permite companiilor de taxi fără şofer să ofere curse plătite

Sursa foto: Twitter

Votul mult aşteptat, care a urmat după aproximativ şase ore de comentarii publice pro şi contra taxiurilor fără şofer, a avut loc pe fondul unor conflicte între companiile de robotaxi şi unii locuitori ai oraşului. Primii respondenţi din San Francisco, liderii din domeniul transporturilor din oraş şi activiştii locali se numără printre cei care şi-au împărtăşit îngrijorarea cu privire la această tehnologie.
 
Comisia pentru utilităţi publice din California reglementează maşinile care se conduc singure în stat şi a votat cu 3 la 1 în favoarea Waymo şi Cruise pentru extinderea operaţiunilor lor.
 
Acest lucru înseamnă că locuitorii şi vizitatorii din San Francisco vor putea plăti o taxă pentru a călători cu un taxi fără şofer, introducând o nouă concurenţă automatizată pentru şoferii de taxi şi ridehail.
 
"Autorizaţia de astăzi marchează adevăratul început al operaţiunilor noastre comerciale în San Francisco", a declarat Tekedra Mawakana, co-CEO al Waymo, într-un comunicat de presă.
 
Purtătorul de cuvânt al Cruise, Drew Pusateri, a declarat pentru CNN că serviciul fără şofer 24/7 este o "piatră de hotar istorică în industrie", care pune compania Cruise "în poziţia de a concura cu ridehail-urile tradiţionale şi de a contesta un status quo de transport nesigur şi inaccesibil".
 
Până la votul de joi, Cruise şi Waymo puteau oferi doar servicii limitate pentru locuitorii din San Francisco.
 
Cruise - o filială a General Motors - putea percepe un tarif doar pentru cursele de noapte care au loc între orele 22:00 şi 06:00 în anumite zone ale oraşului. Waymo, deţinută de Alphabet, compania mamă a Google, ar putea percepe un tarif doar pentru cursele cu un şofer uman în vehicul.
 
Acum, Cruise şi Waymo pot percepe un tarif pentru cursele lor fără şofer şi pot avea acces la fiecare oră în fiecare zi, pe străzile din San Francisco în timp ce fac acest lucru.
 
Oficialii Cruise au declarat comisarilor de stat, în cadrul unei audieri publice recente, că desfăşoară aproximativ 300 de vehicule pe timp de noapte şi 100 în timpul zilei, în timp ce oficialii Waymo au declarat că aproximativ 100 din cele 250 de vehicule ale sale se află pe şosea în orice moment.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici