Titan, submersibilul pierdut în drum spre Titanic - ziua 3. Au fost detectate "bubuituri"/ Submersibilul avea un înveliş îndoielnic, o singură toaletă, niciun scaun şi un "joystick"/ Timpul se scurge în defavoarea pasagerilor/ Nava ar mai avea oxigen pentru 20 de ore

  • Titan este un submersibil deţinut de compania OceanGate şi a fost conceput pentru explorarea epavei Titanic
  • La bordul submersibilului se aflau cinci pasageri
  • Nava a pierdut semnalul cu Paza de Coastă după o oră şi patruzeci şi cinci de minute de la scufundare
  • Magellan, companie specializată în cartografierea oceanelor, nu a primit acordul Pazei de Coastă să participe la misiunea de localizare
  • Au fost detectate zgomote la un interval de 30 minute.
  • Submersibilul nu avea decât o singură toaletă
26173 afișări
Imaginea articolului Titan, submersibilul pierdut în drum spre Titanic - ziua 3. Au fost detectate "bubuituri"/ Submersibilul avea un înveliş îndoielnic, o singură toaletă, niciun scaun şi un "joystick"/ Timpul se scurge în defavoarea pasagerilor/ Nava ar mai avea oxigen pentru 20 de ore

Sursa foto: Hepta

UPDATE 18:00 Submarinul ar putea avea mai puţin de 20 de ore de oxigen

Contraamiralul John Mauger, de la Paza de Coastă a SUA, a declarat pentru BBC că echipajul de la bordul Titan ar putea avea mai puţin de 20 de ore de oxigen.

Marţi, Paza de Coastă a declarat că nava avea suficient aer pentru aproximativ 40 de ore pentru cei cinci pasageri de la bord.

Predicţiile privind cantitatea de oxigen pe care o mai au cei de la bord se bazează pe informaţiile furnizate de OceanGate Expeditions, operatorul navei, care spune că Titan are o rezervă de oxigen de 96 de ore în caz de urgenţă.

UPDATE - 12:00 - Pasagerii vor „respira cât mai puţin posibil” pentru a economisi oxigenul, spune un scafandru

Paul-Henri Nargeolet, una dintre cele cinci persoane aflate la bordul submersibilului dispărut, este un „lider extraordinar” în situaţii de criză, a declarat un prieten şi coleg scafandru de-al său pentru CNN.

Joe MacInnis, un medic şi scafandru renumit care a făcut el însuşi două călătorii la epava Titanicului, a spus despre Nargeolet:

"A fost în tot felul de situaţii problematice şi le-a rezolvat... este tipul pe care îl doreşti alături de tine într-o astfel de situaţie”.
MacInnis a fost implicat într-o scufundare în 1991 pentru a filma epava Titanicului.  

„Este frig, este întuneric, aşa că îşi vor conserva energia”, a spus el. „Odihneşte-te, respiră cât mai puţin posibil şi încearcă să-ţi păstrezi calmul. Acesta este cel mai important lucru”.

 

UPDATE 11:00 - Submersibilul nu avea decât o singură toaletă

Fără scaune şi o singură toaletă, scrie CNN. 

Submersibilul dispărut este o navă mică concepută pentru a ţine doar cinci persoane pentru o zi - două ore jos, câteva ore de explorare a epavei Titanic şi două ore înapoi la suprafaţă.

Anul trecut, fondatorul touroperatorului OceanGate Expeditions a arătat unei echipe CBS interiorul unui submersibil folosit pentru a vizita epava Titanicului.  

Nu există scaune, iar pasagerii stau cu picioarele încrucişate pe podea, scoţându-şi pantofii înainte de a intra.

Pentru un submersibil atât de avansat, interiorul este în mare parte gol şi simplu, cu un singur buton şi un ecran pe perete. Restul operaţiunilor navei se desfăşoară pe un controler portabil care arată remarcabil de similar cu o consolă de jocuri, cu butoane colorate.

Există o singură toaletă mică în partea din faţă a navei. Se recomanda pasagerilor să nu mănânce prea mult înainte şi în timpul scufundării pentru a reduce probabilitatea să utilizeze facilităţile submersibilului. 

UPDATE 10:00 - Recuperarea ar putea avea loc în etape dacă salvatorii vor putea localiza submersibilul dispărut

Rick Murcar, proprietarul Aquatic Adventures of Florida, a descris fazele de recuperare prin care vor trece salvatorii dacă vor putea localiza submersibilul dispărut.

"Faza unu este localizarea. Evident, faza a doua este confirmarea stării oamenilor şi este posibilă o recuperare? Faza a treia... să sperăm că poate avea loc o recuperare", a spus Murcar pentru CNN.
„Va fi un proces lung”, a adăugat el.

Până acum, eforturile de căutare ale Gărzii de Coastă şi ale partenerilor săi „nu au dat niciun rezultat”, a declarat marţi căpitanul Jamie Frederick, de la Departamentul de Răspuns al Primului District de Garda de Coastă.

Preşedintele Explorers Club, Richard Garriott de Cayeux, a declarat că va continua să depună eforturi pentru a obţine aprobarea companiei Magellan să cartografieze zona şi să asiste la căutarea submersibilului dispărut.

Magellan, cel mai bine cunoscut pentru  imaginile sale unice în mare adâncime ale Titanicului, operează echipamente de scufundări la mare adâncime, inclusiv vehicule operate de la distanţă (ROV) capabile să atingă adâncimile necesare, potrivit site-ului său web.

 

 

UPDATE 08:00 - Căutările nu au dat roade după detectarea zgomotelor subacvatice 

Garda de Coastă a SUA transmite că au fost detectate zgomote subacvatice, dar căutările ulterioare „au dat rezultate negative”

Un oceanograf renumit a declarat marţi că există „speranţă” după ce s-au auzit acele zgomote  în timpul căutării  submersibilului Titan dispărut, iar echipele nu trebuie să aştepte. 

„Speranţa mea este că au petrecut mult timp”, a declarat David Gallo , consilier principal pentru iniţiative strategice la RMS Titanic Inc.

„Timpul este esenţial pentru că odată ce... ai o zonă din care ştii că provin zgomote .. trebuie să aducI submarine şi roboţi - pentru a investiga".

 

UPDATE 07:00 - CNN: AU FOST DETECTATE ZGOMOTE

BREAKING NEWS - Paza de coastă americană a declarat că un avion canadian a detectat zgomote subacvatice în timpul căutării submersibilului care a dispărut în timp ce ducea cinci persoane la epava RMS Titanic, raportează AP News,

Sonarul echipajelor de salvare a captat primele sunete din Oceanul Atlantic, semn că pe submersibilul disăpărut cu cinci persoane la bord încă există viaţă, potrivit unui raport intern al guvernului SUA

Echipajele care căutau submersibilul Titan ce a dispărut în apropierea epavei Titanicului au detectat zgomote de tip bubuituri la intervale de 30 de minute, potrivit unui comunicat intern al guvernului privind căutarea dat marţi. 

Un alt zgomot a fost detectat patru ore mai târziu, după ce au fost instalate dispozitive suplimentare cu sonar. 

Zgomotele auzite le dau în continuare speranţă salvatorilor în căutarea echipajului submersibilului pierdut. 

UPDATE 04:00 Autorităţile estimează că sumbersibilul mai are oxigen pentru 30 de ore

Submersibilul turistic care a dispărut cu cinci persoane la bord are mai puţin de 30 de ore de aer, conform estimărilor autorităţilor.

UPDATE 03:00 Canada trimite mai multe nave de salvare

Misiunea de căutare continuă să se extindă, Departamentul de Apărare Naţională al Canadei afirmând că o serie de nave sunt pe drum.

O navă a Marinei Regale Canadei echipată cu o cameră de recompresie hiperbară mobilă pentru şase persoane este pe drum. Dacă submarinul este localizat, camerele de recompresie de la bordul acestei nave pot fi folosite pentru a trata sau a preveni boala de decompresie. Când scafandrii sunt expuşi la scăderi rapide ale presiunii, azotul formează bule în ţesuturi şi sânge.

Nava, numită HMCS Glace Bay, transportă, de asemenea, o echipă medicală specializată în medicina de scufundare.

O navă canadiană a Gărzii de Coastă, Terry Fox, este deja la faţa locului şi, în curând, li se vor alătura alte două, Ann Harvey şi John Cabot.

UPDATE 02:00 Trei avioane militare americane participă la căutări

Trei avioane militare C-17 au fost alocate de SUA pentru a sprijini operaţiunile de căutare şi salvare din Newfoundland.

Avioanele transportă „mărfuri şi echipamente comerciale, legate de salvare” de la Buffalo, New York, până în oraşul St John's, a spus secretarul de presă adjunct al Pentagonului, Sabrina Singh.

Ea a declarat că toate cele trei avioane au părăsit Buffalo şi vor ateriza în St John's în această seară.

UPDATE 01:00 OceanGate s-a confruntat cu acuzaţii referitoare la calitatea şi siguranţa submersibilului său încă din 2018

OceanGate este un pionier în economia turismului de mare adâncime. Pentru 250000 de dolari de persoană, compania îi duce pe aventurieri într-un tur de mare adâncime care durează opt zile şi se întinde pe sute de mile.

Deşi OceanGate a finalizat anterior expediţii în 2022 şi 2021, preocupările cu privire la problemele de „control al calităţii şi siguranţă” care ar putea afecta clienţii au fost ridicate încă din 2018.

Mai exact, fostul director al operaţiunilor maritime al OceanGate, David Lochridge, a tras un semnal de alarmă cu privire la manipularea de către companie informaţiilor sensibile despre Titan.

Lochridge a spus că a constatat o „lipsă de teste nedistructive efectuate pe corpul Titanului”, iar când a ridicat problemele cu fondatorul şi CEO-ul OceanGate, Stockton Rush, a fost concediat pe nedrept.

„OceanGate i-a dat lui Lochridge aproximativ 10 minute pentru a-şi elibera imediat biroul şi a ieşi din sediu. Pasagerii plătitori nu ar fi conştienţi şi nu ar fi informaţi despre acest design experimental, despre lipsa testelor nedistructive ale carenei sau că au fost utilizate materiale inflamabile periculoase în submersibil”, au declarat avocaţii lui Lochridge.

Tot în 2018, Rush ar fi primit o scrisoare de la experţi în submersibile. Autorii scrisorii şi-au exprimat „îngrijorarea unanimă” faţă de abordarea luată de OceanGate la construirea Titanului şi au avertizat cu privire la potenţialele probleme „catastrofale” legate de designul său.

Ei au mai spus că OceanGate face afirmaţii „înşelătoare” cu privire la designul său care depăşeşte standardele de siguranţă stabilite în industrie şi l-au îndemnat pe Rush să instituie un program de testare a prototipurilor, revizuit şi asistat de un registrator acreditat.

UPDATE 00:00 Experţi în cartografierea oceanelor vor să participe la misiunea de salvare

Compania de topografie Magellan, care a cartografiat digital epava Titanicului anul trecut, s-a oferit să ajute la localizare sumbersibilului dispărut. Deşi au echipamente net superioare faţă de echipele de salvare ale Pazei de Coastă, încă nu au primit acordul acesteia să participe la misiunea de căutare.

„Suntem pregătiţi să sprijinim şi suntem pe deplin mobilizaţi pentru a ajuta. Fiecare oră de întârziere ar putea fi catastrofală”, au declarat printr-un comunicat membrii Magellan.

ŞTIRE INIŢIALĂ

Oficialii Gărzii de Coastă spun că au mai rămas aproximativ 40 de ore de oxigen la bordul submarinului, conform BBC. Între timp, Paza de Coastă a început o scufundare cu un vehicul operat de la distanţă (ROV) la ultima locaţie cunoscută a submarinului.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici