- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
U.E: Dunărea va fi supusă unor lucrări de construcţie
Una dintre priorităţile Uniunii Europene în domeniul economic este transformarea fluviului Dunărea în cale navigabilă, cu o adâncime de 2,5 metri, ca parte a construcţiei Reţelelor Transeuropene de transport, lucrări ce vor distruge însă peisajul natural, scrie Der Spiegel, în ediţia electronică.
U.E: Dunărea va fi supusă unor lucrări de construcţie
Cursul inferior al Dunării a devenit un exemplu al discrepanţei dintre dorinţa de dezvoltare economică a Uniunii Europene şi protecţia mediului, precum şi o regiune în care domină birocraţia, corupţia şi utilizarea în mod inadecvat a subvenţiilor, apreciază publicaţia citată.
Bruxelles-ul şi ţările străbătute de Dunăre, începând cu Austria şi până la Ucraina, vor o remodelare a fluviului, în conformitate cu prevederile europene, ca şi în cazul Rinului. Acest lucru va favoriza eliminarea porţiunilor înguste ale căii navigabile din estul Europei. "Dunărea va deveni cea mai importantă cale de comunicare între Europa şi Asia", se arată într-un raport ucrainean.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Biden și Trump se întorc în „ring”, înainte de alegeri. Biden se declară „fericit” să dezbată din nou cu fostul președinte al SUA
-
Joe Biden, declaraţie şocantă: M-am gândit la sinucidere când mi-a murit prima soţie
-
Economia României tuşeşte. Execuţia bugetului general consolidat în primele 3 luni s-a încheiat cu un deficit de 2,06% din PIB
-
Păcănelele, greu de „ucis”! USR acuză PSD că a minţit când a promis eliminarea lor până la finalul lunii
Acest lucru va tripla transportul de marfă până în 2010. Dunărea ar putea fi utilizată şi pentru transportarea unor resurse naturale precum petrolul şi gazele naturale.
Bruxelles-ul a acordat deja României, în cadrul aderării ei la Uniunea Europeană, circa 4,5 milioane de euro, pentru "îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie", oferindu-i şi "sprijin tehnic".
Situaţia companiei de construcţii Josef Mobius constituie un exemplu perfect pentru caracterul absurd al acestui proiect, potrivit Der Spiegel. Compania a adus echipament special în Delta Dunării, la cererea Guvernului ucrainean, în 2004. Lucrările la canalul Bîstroe ar fi trebuit să se desfăşoare fără probleme, având în vedere că urmau să fie realizate de profesionişti experimentaţi din Hamburg, însă acest lucru nu s-a întâmplat.
Ucraina nu a achitat nota de plată în valoare de şase milioane de euro şi nu a reuşit să contruiască un mal menit să blocheze curenţii din apropierea gurii de vărsare a canalului în mare. După o suspendare temporară a lucrărilor, canalul s-a umplut din nou cu sedimente.
Valentin Simonenko, preşedintele Curţii de Conturi ucrainene, a avertizat că "astfel de proiecte care nu iau în considerare implicaţiile pentru mediu" ar trebui sistate. Acest lucru este însă puţin probabil. După ce a câştigat licitaţia pentru realizarea proiectului, compania ucraineană Delta-Lotsman a desemnat o societate înfiinţată de ginerele fostului preşedinte Leonid Kucima, să efectueze o parte din lucrări.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO