Casa Chanel pierde în instanţă o dispută legată de logo cu Huawei. Judecători: „au unele asemănări, dar diferenţele lor vizuale sunt semnificative”

  • Casa de modă Chanel a pierdut o bătălie în justiţie cu firma chineză de tehnologie Huawei pentru celebrul său logo, relatează BBC.
  • Judecătorii s-au pronunţat în favoarea Huawei, care a propus o siglă comercială la nivelul UE, dar casa de modă a considerat că seamănă prea mult cu sigla sa.
  • Tribunalul UE din Luxemburg a decis miercuri că siglele „au unele asemănări, dar diferenţele lor vizuale sunt semnificative”.
  • S-a constatat că sigla Chanel are curbe mai rotunjite şi linii mai groase.
427 afișări
Imaginea articolului Casa Chanel pierde în instanţă o dispută legată de logo cu Huawei. Judecători: „au unele asemănări, dar diferenţele lor vizuale sunt semnificative”

Sursa foto: Twitter/ BBC

În 2017, firma chineză de tehnologie a solicitat protecţia mărcii UE pentru o siglă pe care o va folosi pentru hardware de computer.

Chanel s-a opus ofertei, susţinând că cele două semicercuri verticale care se împletesc erau prea asemănătoare cu sigla sa protejată, pe care o foloseşte pentru a vinde produse cosmetice, îmbrăcăminte şi accesorii.

În urmă cu doi ani, Oficiul de Proprietate Intelectuală al UE a respins obiecţia Chanel, spunând că nu există nicio asemănare şi că publicul nu va confunda cele două însemne.

Chanel a contestat decizia la Tribunalul General, care a respins recursul miercuri.

"Mărcile figurative în cauză nu sunt similare. Mărcile trebuie comparate după cum au fost solicitate şi înregistrate, fără a le modifica orientarea", a declarat tribunalul.

"Sigla Chanel are curbe mai rotunjite, linii mai groase şi o orientare orizontală, în timp ce orientarea mărcii Huawei este verticală. În consecinţă, Tribunalul concluzionează că semnele sunt diferite", a spus instanţa.

Decizia poate fi atacată şi la Curtea Europeană de Justiţie.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici