Au început înscrierile pentru concursul Eurovision 2011

În perioada 1 octombrie - 5 noiembrie au loc înscrierile pentru concursul Eurovision 2011, urmând ca preselecţia să aibă loc pe 9 şi 10 noiembrie, iar Selecţia Naţională Eurovision 2011 să fie organizată în noaptea de Revelion, informează Televiziunea Română.

13 afișări
Imaginea articolului Au început înscrierile pentru concursul Eurovision 2011

Au început înscrierile pentru concursul Eurovision 2011 (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Astfel, compozitorii care doresc să înscrie piesele în competiţie o pot face până în data de 5 noiembrie 2010.

Preselecţia va avea loc în 9 - 10 noiembrie, când un juriu de specialitate va alege 12 - 17 piese ce vor intra în Selecţia Naţională Eurovision 2011. Aceasta va fi organizată, în premieră, în noaptea de Revelion, în transmisiune directă la TVR 1.

De asemenea, între 10 şi 14 noiembrie este perioada în care autorii ce au primit recomandarea de a schimba interpreţii îşi vor reînregistra creaţiile cu noii artişti, aleşi ţinând cont de recomandarea juriului.

Pe de altă parte, pe 15 noiembrie vor fi postate piesele pe www.tvr.ro/eurovision, urmând ca între 6 şi 30 decembrie să aibă loc promovarea piesele preselectate, în condiţii de egalitate, pe toate canalele TVR, precum şi pe alte canale media, conform strategiei SRTv în acest sens.

Finala naţională va avea loc pe 31 decembrie.

Concursul Eurovision a fost câştigat anul acesta de Germania, reprezentată de tânăra cântăreaţă Lena, cu melodia "Satellite", care a acumulat 246 de puncte. Locul al doilea a fost ocupat de reprezentanţii Turciei - maNga - cu piesa "We Could Be The Same" (170 de puncte). Reprezentanţii României, Paula Seling şi Ovi, au ocupat locul al treilea, cu piesa "Playing With Fire".

Este pentru a doua oară în istoria participării la Eurovision când România ocupă locul al treilea, prima oară fiind în 2005, când Luminiţa Anghel şi Sistem au reuşit aceeaşi performanţă, având însă doar 158 de puncte, faţă de cele 162 câştigate sâmbătă seară de Paula Seling şi Ovidiu Cernăuţeanu (Ovi).

Concursul Eurovision a devenit faimos, de-a lungul anilor, pentru muzica uneori de o calitate îndoielnică, recitaluri bizare şi voturi despre care nu o dată s-a spus că se dau pe criterii politice. Este uimitor cât de multe ţări au acordat cele mai mari note vecinilor, ediţie de ediţie. Cu toate acestea, Eurovision îşi are fanii înfocaţi. Câştigătorul concursului se bucură de atenţie şi prestigiu, iar de-a lungul timpului, printre aceştia s-au numărat şi nume care au făcut legendă în muzică - ca Abba şi Celine Dion.

La concurs participă ţările membre ale European Broadcasting Union (EBU), o organizaţie înfiinţată în 1950 de 23 de reprezentanţi ai televiziunilor europene, într-o conferinţă care a avut loc la Devon. În prezent, însă, în EBU sunt aceptate şi ţări non-europene, astfel explicându-se participarea unor ţări ca Maroc sau Israel.

EBU a venit cu ideea concursului Eurovision în 1955. Era un proiect extrem de ambiţios pentru acele timpuri - televiziunea prin satelit nu fusese încă inventată, iar Europa nu mai avusese niciun astfel de eveniment care să-i reunească ţările. Cu toate acestea, a fost un succes, prima ediţie având loc în Elveţia, în 1956.

Doar şapte ţări au participat în primul an - Belgia, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Elveţia şi Luxemburg. Însă concursul a fost urmărit de patru milioane de telespectatori din cele şapte ţări - o cifră record pentru acea vreme.

Concursul este unul dintre cele mai longevive şi mai urmărite programe de televiziune din lume. De-a lungul timpului, competiţia a suferit numeroase schimbări. Pe măsură ce tot mai multe ţări doreau să ia parte la competiţie, a fost necesară stabilirea unui sistem de selecţie. Mai multe variante au fost testate până s-a ajuns la o formă stabilă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici