Bărbaţii îmbrăcaţi în roşu, consideraţi mai atractivi de către femei

Bărbaţii care poartă articole vestimentare de culoare roşie sunt consideraţi de femei mai atractivi şi mai dezirabili din punct de vedere sexual, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii americani de la Universitatea Rochester din New York, informează dailymail.co.uk.

158 afișări
Imaginea articolului Bărbaţii îmbrăcaţi în roşu, consideraţi mai atractivi de către femei

Bărbaţii îmbrăcaţi în roşu, consideraţi mai atractivi de către femei (Imagine: www.dailymail.co.uk)

"Secretul" acestei culori constă în capacitatea ei de a-i face pe bărbaţi să pară mai puternici, susţine Andrew Elliot, profesor de psihologie la Universitatea Rochester, coordonatorul studiului.

"Am descoperit că femeile îi consideră pe bărbaţii îmbrăcaţi în roşu ca având un statut social mai înalt, capabili de a face bani şi de a urca mai repede pe scara socială. Această opinie despre statutul înalt în societate conduce către atracţie", a declarat Andrew Elliot.

O serie de studii anterioare au relevat faptul că femeile nu sunt conştiente de efectul acestei culori asupra lor.

Cercetătorii consideră că acest efect este produs de o combinaţie între factori culturali şi factori biologici.

În cazul unor specii de primate - mandril şi babuinul gelada -, culoarea roşie reprezintă un indicator al dominaţiei masculine, exprimată cu cea mai mare intensitate în cazul masculilor alfa. Femelele din aceste specii se împerechează mai des cu masculii alfa (comparativ cu ceilalţi), iar ei le oferă în schimbul favorurilor sexuale protecţie şi hrană.

"Atunci când o femeie vede culoarea roşie, aceasta poate să declanşeze un resort profund şi probabil de natură biologică. Se spune adeseori că şi în societatea umană bărbaţii se comportă precum animalele în ceea ce priveşte chestiunile de natură sexuală. Se pare că şi femeile se comportă precum animalele, potrivit aceloraşi principii", a adăugat coordonatorul studiului.

Această culoare a fost întotdeauna utilizată de-a lungul istoriei pentru a evidenţia bogăţia şi puterea unor persoane, această asociere putând avea un anumit impact asupra subconştientului.

Cercetătorii de la Universitatea Rochester au analizat răspunsurile oferite de 288 de femei şi 25 de bărbaţi, fără studii superioare, după ce au privit fotografiile unor bărbaţi, în cadrul a şapte experimente diferite.

Participantele au fost rugate să clasifice fotografiile unor bărbaţi, încadrate de chenare roşii şi albe. Fotografiile încadrate de chenare roşii au obţinut în mod constant scoruri superioare la capitolul "atractivitate".

În cadrul altor experimente, cămaşa bărbatului din fotografie a fost colorată prin tehnici digitale în mai multe nuanţe, printre care şi roşu. Participanţii au clasificat fotografiile aceluiaşi bărbat, în funcţie de propriile lor opinii referitoare la statutul social şi la atractivitatea acestuia, precizând, totodată, dorinţa sau refuzul de a îl întâlni, săruta sau întreţine raporturi sexuale cu acesta.

Voluntarii au notat, totodată, acele fotografii în funcţie de "caracterul plăcut", "blândeţea" şi "caracterul extrovertit" al personajului în cauză.

În urma acestor teste, cercetătorii au ajuns la concluzia că "succesul" înregistrat de culoarea roşu se limitează la statutul social şi la caracterul romantic - bărbatul purtând cămaşă roşie a fost considerat mai puternic, mai atractiv şi mai dezirabil din punct de vedere sexual, însă cămaşa roşie nu l-a transformat într-o persoană mai plăcută, mai blândă sau mai sociabilă.

Efectul acestei culori a fost remarcat în mod constant în mai multe culturi, voluntarii fără studii superioare din Statele Unite, Marea Britanie, Germania şi China considerându-l cu toţii mult mai atractiv pe bărbatul care purta cămaşă roşie sau a cărui fotografie era încadrată de un chenar roşu.

În plus, acest efect se aplică doar în cazul femeilor. Atunci când voluntarii bărbaţi au fost rugaţi să noteze nivelul de atractivitate al bărbatului din fotografie, culoarea nu a condus la o diferenţiere netă a răspunsurilor lor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici