Ce preferă românii, Valentine's Day sau Dragobete?

Valentine's Day este sărbătorită într-o măsură mai mare decât ziua de Dragobete, arată un studiu privind preferinţele românilor în sărbătorirea zilelor dedicate persoanelor îndrăgostite, informează un comunicat.

981 afișări
Imaginea articolului Ce preferă românii, Valentine's Day sau Dragobete?

Ce preferă românii, Valentine's Day sau Dragobete? (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)

În perioada 8-13 februarie 2013, Cult Market Research a efectuat un studiu independent privind preferinţele românilor în sărbătorirea zilelor dedicate persoanelor îndrăgostite. Instrumentul de cercetare utilizat a fost chestionarul, aplicat online.

Ziua Sfântului Valentin este sărbătorită într-o măsură mai mare (27%) decât ziua de Dragobete (22%). Aproape un sfert dintre persoanele căsătorite celebrează ziua de Dragobete, în timp ce peste o treime dintre persoanele necăsătorite sărbătoresc Valentine’s Day. În proporţie de 30%, femeile au declarat că sărbătoresc aceste zile dedicate iubirii, în timp ce numai 12% dintre bărbaţi obişnuiesc să le sărbătorească.

Dacă ar fi nevoiţi să aleagă o singură sărbătoare dintre Dragobete şi Sfântul Valentin, respondenţii au declarat că ar opta pentru sărbătoarea autohtonă în 48% din cazuri, în timp ce doar 23% ar alege Sf. Valentin. Aproape 30% nu ar alege niciuna dintre aceste două sărbători. Atât femeile, cât şi bărbaţii preferă Dragobetele în detrimentul Valentine’s day.

Aproape toţi subiecţii studiului (93%) au apreciat corect data calendaristică a Valentine’s day, (86% dintre bărbaţi au ştiut data exactă a sărbătorii). Puţin peste două treimi dintre respondenţi (67%) au oferit răspunsul corect la întrebarea referitoare la ziua de celebrare a Dragobetelui, (53% dintre bărbaţi au ştiut data corectă, în comparaţie cu 70% dintre femei). Atunci când au fost chestionaţi despre identitatea Dragobetelui, atât femeile, cât şi bărbaţii au declarat că acesta este fiul Babei Dochia (44%) şi reprezintă denumirea populară pentru Ziua Îndrăgostiţilor (40%).

Ziua Sfântului Valentin nu îi determină pe 57% dintre respondenţi să aibă activităţi deosebite împreună cu partenerul de viaţă. Oferirea unui cadou persoanei iubite (19%), organizarea unei cine romantice (15%) şi participarea la o petrecere (7%) reprezintă modurile principale de celebrare a acestei zile. Nici de Dragobete, mai mult de jumătate dintre subiecţii studiului nu plănuiesc să facă ceva diferit de activitatea unei zile obişnuite. În mod similar, cina romantică (19%), cadoul oferit iubitului/ei (18%) şi mersul la o petrecere (8%) alcătuiesc opţiunile de sărbătorire a zilei de Dragobete.

Printre cele mai apreciate cadouri oferite cu ocazia acestor două sărbători se numără dulciurile, bomboanele sau ciocolata (24%), articole de îmbrăcăminte (15%) şi buchetele de flori (5%). În timp ce femeile au declarat că vor oferi, în principal, dulciuri şi îmbrăcăminte soţului sau iubitului, bărbaţii au declarat că optează pentru dulciuri şi buchete de flori pentru iubită sau soţie.

Întrebaţi dacă speră că vor primi un cadou de Valentine’s day, mai mult de trei sferturi dintre respondenţi au afirmat că nu se aşteaptă la acest lucru. 90% dintre persoanele căsătorite nu speră să primească un cadou de la persoana iubită, 26% dintre femei aşteaptă primirea unui dar, iar numai 14% dintre bărbaţi se gândesc că vor primi un cadou.

În cazul zilei de Dragobete, proporţiile sunt similare, 19% dintre respondenţii de sex masculin şi 24% dintre respondenţii de sex feminin sperând la un cadou.

În ceea ce priveşte promovarea în mass-media, Valentine’s day este considerată ca fiind mediatizată prea mult (89%), în timp ce Dragobetele este mediatizat prea puţin (76%). Această mediatizare a Valentine’s day este deranjantă pentru 63% dintre respondenţi, iar reclamele publicitare care se folosesc de sărbătoare pentru a promova anumite produse îi deranjează pe două treimi dintre aceştia. Totuşi, aproape trei sferturi dintre persoanele care au răspuns (74%) au declarat că nu se simt obligate să ofere un cadou persoanei iubite datorită mediatizării zilei de Sfântul Valentin.

Obiectivele studiului Analiza atitudinii românilor faţă de Dragobete şi Sfântul Valentin, evaluarea mediatizării acestora, activităţile specifice practicate în cadrul acestor sărbători şi ilustrarea cunoştinţelor cu privire la cele două evenimente au constituit obiectivele cercetării de faţă. Metodologia studiului Persoanele active în domeniul online au reprezentat subiecţii studiului.

Datele au fost obţinute în urma aplicării unui chestionar autoadministrat, pe un eşantion total de 208 respondenţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici