Cea mai îndepărtată galaxie din Univers, descoperită de astronomi

Cea mai îndepărtată dintre galaxiile cunoscute până la ora actuală a fost descoperită de o echipă internaţională de cercetători, care a putut să o localizeze datorită luminii emise în momentul formării ei, în urmă cu 12,5 miliarde de ani, a anunţat un astronom chilian.

Imaginea articolului Cea mai îndepărtată galaxie din Univers, descoperită de astronomi

Cea mai îndepărtată galaxie din Univers, descoperită de astronomi

Situată la 240 de miliarde de ani lumină de Terra, galaxia, numită A1689zD1, deschide un nou câmp de cercetare oamenilor de ştiinţă care studiază procesul de creare a Universului.

"Studiind galaxiile cele mai îndepărtate, se poate înţelege procesul de formare a unei galaxii şi modul în care era grupată materia Universului atunci când era pe cale să se nască", a explicat Leopoldo Infante, astronom la Universitatea catolică din Chile, membru al echipei care a făcut descoperirea.

"Ceea ce putem observa azi este lumina emisă atunci când galaxia (A1689zD1) era în proces de formare, ce oferă informaţii despre acest moment al naşterii şi permite recrearea lui. Dar galaxia este probabil moartă", a spus acesta.

A1689zD1 prezintă o masă care seamănă cu cea a Căii Lactee, de o talie mai mică, potrivi cercetătorului, care a precizat că galaxia este săracă în metale.

"Putem analiza trecutul şi urma cursul istoriei proprii formării galaxiilor", a subliniat Infante.

Telescoapele Hubble şi Spitzer ale NASA, aflate pe orbită, şi telescopul Paranal, situat în Chile, care aparţine European Southern Observatory (ESO), au observat Universul şi au transmis imaginile cu ajutorul cărora s-a făcut această descoperire.

Cercetătorii cred că A1689zD1 s-a format la puţin timp după explozia iniţială numită "Big Bang", care ar sta la originea formării Universului, în urmă cu 13,7 miliarde de ani.