Cercetătorii au descoperit dovezi reale ale călătoriei în timp

• Cercetătorii de la Universitatea Tehnică din Darmstadt, Germania, au publicat un studiu care sugerează existenţa inversării timpului la nivel molecular în materiale precum sticla.
  • Prin observarea moleculelor de sticlă cu ajutorul luminii laser dispersate, cercetătorii au demonstrat continuarea schimbărilor şi rearanjărilor constante, subliniind natura dinamică a mişcărilor interne ale acestui material.
  • Această descoperire revoluţionară pune sub semnul întrebării conceptele tradiţionale despre progresul liniar al timpului şi poate redefini înţelegerea noastră asupra relaţiei dintre timp şi materialele de zi cu zi.
Imaginea articolului Cercetătorii au descoperit dovezi reale ale călătoriei în timp

Cercetătorii au descoperit dovezi reale ale călătoriei în timp

Cercetătorii au făcut o descoperire revoluţionară sugerând existenţa unor dovezi ale inversării timpului, contestând ideile tradiţionale despre progresul liniar al timpului, scrie Indy100.

Autorii principali, Till Bohmer şi Thomas Blochowicz, de la Universitatea Tehnică din Darmstadt, Germania, şi-au publicat studiul, ”Reversibilitatea timpului în procesul îmbătrânirii materialelor,” în revista Nature Physics.

Cercetarea lor se concentrează pe observarea amestecării timpului în structurile materialelor precum sticla, la un nivel microscopic. Spre deosebire de structurile moleculare convenţionale, moleculele de sticlă se rearanjează constant, provocând inversarea timpului la nivel molecular.

Prin observarea probelor de sticlă folosind lumină laser dispersată, cercetătorii au fost martori la aceste molecule care se reformează continuu în aranjamente noi.

Documentarea ultra-sensibilă a acestor fluctuaţii a dezvăluit natura dinamică a mişcărilor interne ale sticlei, estomparea distincţiei între progresul înainte şi înapoi al timpului. Deşi această descoperire nu permite călătoria în timp a oamenilor, revoluţionează înţelegerea noastră despre materialele de zi cu zi şi contestă conceptele tradiţionale despre liniaritatea timpului.

Descoperirea survine în urma unui studiu separat din 2023, care sugerează că călătoria în timp spre trecut poate fi teoretic imposibilă din cauza naturii unidirecţionale a timpului în univers, aşa cum este determinată de descoperirile studiului referitoare la lumină şi interacţiunile sale cu alte obiecte.