Cercetătorii au descoperit un nou tip de fluture

• Cercetătorii au descoperit un nou tip de fluture.
  • Specia, care este foarte rară, are aripi portocalii şi ochii întunecaţi.
  • Fluturele poartă numele unui personaj celebru de film.
Imaginea articolului Cercetătorii au descoperit un nou tip de fluture

Sursa foto: Twitter

Oamenii de ştiinţă au numit un nou grup de fluturi după personajul Sauron din „Stăpânul inelelor”, scrie CNN. Experţii au ales să denumească specia în felul acesta, deoarece inelele negre de pe aripile portocalii ale insectei le aminteau de ochiul atotvăzător al personajului.

Muzeul de Istorie Naturală din Londra speră ca acest nume neobişnuit să atragă atenţia asupra speciei şi să contribuie la intensificarea cercetărilor. „Saurona triangular” şi „Saurona aurigera” sunt primii membri ai grupului, dar ele aşteaptă ca multe alte specii să li se alăture. Numele a fost ales de Blanca Heurtas, curator de fluturi la muzeu, membru în cadrul unei echipe internaţionale, care a descris noul gen într-un articol publicat în revista ştiinţifică Systematic Entomology.

Un grup de 30 de oameni de ştiinţă din întreaga lume a petrecut un deceniu studiind specii de fluturi. Experţii au analizat peste 400 de tipuri diferite de fluturi şi au folosit ştiinţa ADN pentru a identifica diferenţele dintre ele la nivel genetic, cât şi la aspect.

„Saurona triangula” şi „Saurona aurigera” nu sunt primele creaturi care poartă numele lui Sauron. Un gândac de bălegar, o broască şi un dinozaur au fost numiţi după conducătorul din Mordor. De asemenea, echipa a descoperit un alt gen de fluture, pe care Huertas l-a numit Argenteria, ceea ce înseamnă mină de „argint”, datorită solzilor argintii de pe aripi.

Utilizarea numelor personajelor în domeniul ştiinţei este acum o practică obişnuită. De exemplu, „Ochiul lui Sauron” a fost folosit ca poreclă pentru mai multe obiecte astronomice, inclusiv pentru galaxii îndepărtate, dar şi pentru sistemul stelar HR 4796A, şi a fost utilizat chiar şi pentru a denumi un vulcan submarin antic descoperit lângă Insula Crăciunului din Oceanul Indian.