Dr. Dre - cel mai bogat rapper din lume, după ce Apple a cumpărat Beats Electronics cu 3 miliarde de dolari

Dr. Dre a devenit cel mai bogat rapper din lume după ce grupul american Apple a achiziţionat, cu 3 miliarde de dolari, compania sa Beats Electronics, care deţine o platformă online de muzică şi produce echipamente audio.

3948 afișări
Imaginea articolului Dr. Dre - cel mai bogat rapper din lume, după ce Apple a cumpărat Beats Electronics cu 3 miliarde de dolari

Dr. Dre (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Grupul Apple va plăti în total 3 miliarde de dolari pentru compania Beats Electronics, ale cărei căşti audio au fost promovate de numeroşi sportivi celebri şi cântăreţi renumiţi, precum Lady Gaga şi Nicki Minaj. Compania californiană este cunoscută şi pentru noul ei serviciu muzical online pe bază de abonament, intitulat Beats Music.

Aproximativ 2,6 miliarde de dolari vor fi plătiţi imediat după finalizarea tranzacţiei, prevăzută pentru sfârşitul lunii septembrie, iar restul sumei va fi achitată în plăţi ulterioare.

Operaţiunea permite grupului Apple să îl recruteze pe rapperul Dr. Dre şi pe celălalt cofondator al companiei Beats Electronics, Jimmy Iovine. Grupul american nu a anunţat poziţiile pe care aceştia le vor ocupa în structura Apple, însă Wall Street Journal afirmă că Dr. Dre şi Jimmy Iovine se vor ocupa atât de dezvoltarea unor produse electronice, cât şi de activităţi din domeniul streamingului muzical.

"Muzica are un rol atât de important în vieţile noastre şi ocupă un loc special în inimile noastre, ale celor de la Apple", a declarat patronul Apple, Tim Cook. "De aceea noi continuăm să investim în muzică şi să creăm aceste echipe extraordinare, pentru a continua să dezvoltăm cele mai inovatoare produse şi servicii muzicale din lume", a adăugat el.

Informaţii despre această tranzacţie au apărut în presă încă de la începutul lunii mai, provocând stupoare în rândul anumitor analişti, care s-au declarat sceptici în legătură cu logica strategică a unei astfel de operaţiuni.

Într-adevăr, Apple s-a mulţumit până în prezent cu mici achiziţii bine ţintite, care nu depăşeau câteva sute de milioane de dolari şi, mai ales, îşi concepea în mod tradiţional produsele prin intermediul departamentelor sale interne, fără să preia niciodată o marcă externă.

La şapte ani după primul iPhone şi la patru ani după primul iPad, următorul produs revoluţionar al grupului Apple se lasă încă aşteptat, generând tot mai multe speculaţii despre o pană de inspiraţie în rândul grupului american, după moartea patronului său emblematic Steve Jobs, în 2011.

Bob O'Donnell, analist la TECHnalysis Research, a spus miercuri că este "puţin perplex" şi că nu înţelege ce are de câştigat grupul Apple din această tranzacţie. "Pe de-o parte, produsele Beats sunt bine cunoscute, dar, pentru persoanele interesate de gama de lux din domeniul audio, acestea nu sunt cele mai bune produse, iar pe de altă parte, acestea se adresează unui public diferit" de acela care cumpără în mod tradiţional produse Apple.

Pentru anumiţi experţi, pariul acceptat de Apple este motivat, mai ales, de serviciul de muzică online în sistem streaming, lansat de Beats Electronics pe bază de abonament în ianuarie în Statele Unite şi căruia specialiştii în domeniu îi prevăd un viitor frumos.

Bob O'Donnell consideră că Beats Music "are un număr relativ limitat de clienţi", dar "are contacte în industria muzicală" care ar putea să întărească credibilitatea Apple în acest sector.

Grupul Apple reprezintă o referinţă în domeniul descărcărilor cu plată a fişierelor muzicale digitale prin intermediul magazinului său online iTunes. Însă modul de consum muzical este pe cale să se schimbe: în loc să plătească pentru a descărca mai multe albume pe lună, fanii muzicii se abonează tot mai mult la servicii de ascultare a muzicii pe internet precum Spotify.

Apple a lansat anul trecut propriul serviciu de streaming, iTunes Radio, însă acesta a avut parte, se pare, de un debut destul de dificil.

Pentru anumiţi experţi, operaţiunea reprezintă, totodată, o încercare a grupului Apple de a-şi relansa capacităţile inovatoare prin angajarea unor celebrităţi talentate şi s-ar rezuma, de fapt, mai ales la o recrutare costisitoare, a lui Jimmy Iovine, în vârstă de 61 de ani. Jimmy Iovine este considerat un vizionar în universul muzicii.

"Jimmy Iovine a fost şi este de multe decenii vârful de lance în ceea ce priveşte inovaţia din sectorul muzical", a reamintit grupul Apple, miercuri.

Apple a realizat în ultimele luni mai multe recrutări bine ţintite şi din sectorul modei, precum aceea a Angelei Ahrendts, CEO-ul grupului Burberry, căreia i-a încredinţat magazinele sale fizice şi digitale.

Pe de altă parte, marele câştigător al acestei tranzacţii este rapperul Dr. Dre. Drumul a fost lung pentru acest rapper (al cărui nume real este Andre Young), plecat dintr-un cartier rău famat din Los Angeles şi devenit cel mai bogat star hip-hop din lume, iar anumite căşti audio în culori vii l-au ajutat să îl parcurgă.

Cunoscut sub numele Dr. Dre, rapperul, în vârstă de 49 de ani, ar trebui să ocupe primul loc în Topul Forbes ale celor mai bogaţi cântăreţi hip-hip din lume, după ce Apple a cumpărat cu 3 miliarde de dolari compania sa Beats Electronics, pe care muzicianul a înfiinţat-o în urmă cu opt ani. Dr. Dre a fost recrutat cu această ocazie de grupul american Apple.

Forbes a făcut o serie de calcule, miercuri, şi consideră că această cumpărare a Beats Electronics cu 3 miliarde de dolari va face să crească averea muzicianului american, după achitarea impozitelor şi a taxelor, la o sumă cuprinsă între 700 milioane şi 800 milioane de dolari, puţin sub aceea a lui Jimmy Iovine, cofondator al Beats Electronics şi recrutat la rândul său de Apple, care are o avere de 970 milioane de dolari. Alţi experţi sunt de părere că Dr. Dre ar putea să devină primul miliardar din universul muzicii hip-hop.

Dr. Dre îl va detrona astfel pe Sean "Diddy" Combs, fostul deţinător al titlului de cel mai bogat rapper din lume, cu o avere estimată la 700 milioane de dolari. Rapperul Jay-Z va ocupa în acest top locul al treilea cu o avere de 520 milioane de dolari, iar Topul 5 al celor mai bogaţi rapperi va fi completat de Bryan "Birdman" Williams (160 milioane de dolari) şi 50 Cents (140 milioane de dolari).

"Hip-hopul se află de acum în inima culturii populare americane", a declarat Robert Thompson, profesor la Universitatea Syracuse din New York.

"Dacă un artist hip-hop îşi face un nume şi câştigă bani, apoi este suficient de şmecher pentru a explora alte piste, viaţa lui devine o veritabilă poveste de succes în stil american", a adăugat el.

Dr. Dre, căruia i se spune "The Doctor", a lucrat cu cei mai importanţi artişti rap, precum Eminem, Snoop Dogg, Sean Combs, şi a lansat stilurile gangsta rap şi G-Funk pe coasta de vest din Statele Unite.

Rapperul a câştigat şase premii Grammy şi a fost primul artist hip-hop recompensat cu titlul de producătorul anului la gala Grammy Awards din 2001.

Totul a început pe străzile dominate de violenţă şi de bandele de cartier din Compton, în sudul Los Angelesului, unde s-a născut Andre Romelle Young, în februarie 1965, din părinţi care au divorţat când el avea vârsta de trei ani.

După ce a lucrat o vreme ca DJ, a lansat în 1988 un album cu grupul N.W.A., pe care l-a înfiinţat cu Ice Cube. Discul a fost criticat pentru violenţa versurilor sale.

A părăsit grupul în 1990 pentru a înfiinţa Death Row Records, o casă de discuri care i-a lansat primul său album solo, "The Chronic", în 1992, un material discografic care s-a bucurat de un succes comercial răsunător, înainte de a înfiinţa în 1996 compania Aftermath Entertainment.

După decesele rapperilor Tupak Shakur şi Notorious B.I.G., Dr. Dre a decis să ducă pentru o vreme o existenţă discretă, dar a revenit în atenţia publicului în 1999, cu al doilea său album de studio.

Apoi, a descoperit un tânăr rapper alb, Eminem.

Un alt premiu Grammy câştigat în 2001 l-a propulsat şi mai sus. Şi-a multiplicat producţiile, a făcut afaceri. A înfiinţat în 2008 Beats Electronics, în colaborare cu Jimmy Iovine.

Compania este specializată în produse electronice şi este celebră pentru căştile sale audio în culori vii care sunt purtate de vedete din sport şi din industria de divertisment.

Dr. Dre a fost văzut purtând aceste căşti pe urechi, la Jocurile Olimpice din 2012 de la Londra. A fost o strategie de marketing genială adoptată de Beats Electronics. Potrivit site-ului specializat Pocket-Lint, compania californiană şi-a văzut vânzările crescând cu 116%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici