Gilbert V. Levin, principalul investigator în cadrul unui experiment NASA care a trimis capsulele Viking pe planeta Marte în 1976, a publicat un articol în Jurnalul american de Ştiinţă, susţinând că rezultatele pozitive ale experimentului au arătat că exista viaţă pe Planeta Roşie, scrie CNN.

Imaginea articolului Experiment cu rezultate pozitive, ascuns de restul lumii: Un fost cercetător de la NASA spune că s-ar fi descoperit viaţă pe Marte în anii '70

Un fost om de ştiinţă de la NASA spune că organizaţia ar fi descoperit viaţă pe Marte în anii 70

Experimentul, numit „Labeled Release” (LR), a fost creat pentru a testa prezenţa materiei organice în solul marţian. „Se pare că am fi găsit de fapt un răspuns la acea întrebare fundamentală”, a scris Levin în articol.

În cadrul experimentului, sondele Viking au implantat nutrienţi în solul marţian. Dacă ar exista viaţă în sol, aceasta ar consuma nutrienţii şi ar lăsa urme ale metebolismului său, acestea putând fi detectate de către monitoarele radioactive.

Pentru a se asigura că există o reacţie biologică, testul a fost repetat după ce solul a fost „gătit”, fapt ce ar fi letal pentru viaţa existentă. Dacă ar fi avut loc o reacţie măsurabilă în prima, dar nu şi în a doua mostră, acest lucru ar sugera prezenţa unor „forte biologice”. Levin susţin că acest lucru s-a întâmplat de fapt.

Totuşi, alte experimente nu au reuşit să găsească materiale organice, iar NASA nu a putut reproduce rezultatele în laboratoarele sale. Astfel, rezultatul pozitiv a fost considerat „fals-pozitiv”, fiind provocat de o reacţie chimică necunoscută, nu de viaţă extraterestră, informează CNN.

„NASA a concluzionat în timpul experimentului LR că a fost găsită o substanţă care imita viaţa, dar nu a găsit viaţă în adevăratul sens al cuvântului”, a mai scris Levin în articolul său. „Însă, fără nicio explicaţie, în următorii 43 de ani de la Viking, niciuna dintre următoarele sonde trimise pe Marte nu a avut în componenţa sa un instrument pentru detectarea vieţii”, a adăugat Levin.