Google, Facebook şi YouTube îi păcălesc pe utilizatori de 1 Aprilie

Google, Facebook, YouTube, dar şi alte mari companii au profitat de ziua de 1 Aprilie, pentru a-i păcăli pe utilizatori despre introducerea unur noi servicii, precum Google Motion, care le permite internauţilor să controleze Gmail doar prin câteva mişcări ale corpului.

161 afişări
Imaginea articolului Google, Facebook şi YouTube îi păcălesc pe utilizatori de 1 Aprilie

Google, Facebook şi YouTube îi păcălesc pe utilizatori de 1 Aprilie (Imagine: Shutterstock)

Potrivit TechCrunch, şi Spotify un serviciu online muzical, foarte popular în Europa, le-a făcut o glumă utilizatorilor săi, anunţându-i că îşi va închide operaţiunile europene pentru a se concentra pe piaţa americană.

Tot Tech Crunch anunţa că Google intră în industria de armament nuclear după ce a cumpărat o fabrică de profil.

În buna tradiţie a farselor de 1 Aprilie, YouTube anunţa că îşi va transforma toate videoclipurile astfel încât să arate ca la 1911, cu imagini în sepia care vor rula în ritmul unui pian.

Google a ţinut să marcheze Ziua Păcălelilor prin mai multe farse. În dimineaţa zilei de 1 Aprilie, compania americană de internet anunţa că angajează un "autocompletator". "În fiecare zi, oamenii introduc peste un miliard de cuvinte pe motorul Google şi se aşteaptă ca Google să estimeze ce vor ei să caute. Pentru a face acest lucru, la aceste proporţii, avem nevoie de ajutorul vostru... În calitate de autocompletator al Google trebuie să ghiciţi corect intenţiile internauţilor cu privire la ce anume vor să scrie. Într-o fracţiune de secundă trebuie să scrieţi sugestiile voastre pentru fiecare utilizator. Nu vă faceţi griji. După câteva milioane de sugestii, veţi căpăta deja reflexele necesare", anunţa Google.

De asemenea, site-urile americane de specialitate anunţau un parteneriat între Google şi Virgin care urma să se numească Project Virgle. Serghei Brin, Larry Page şi Richard Branson au anunţat că intenţionează să conducă un grup de oameni pe Marte pentru a coloniza planeta.

Pe de altă parte, compania Groupon anunţa că este proprietara zilei de 1 Aprilie. Date fiind incertitudinile privind drepturile de autor, Groupon a decis să achiziţioneze drepturile pentru Ziua Păcălelilor.

Tot în tradiţia Zilei Păcălelilor, Facebook şi Zynga au anunţat că se aliază pentru a lansa un site de matrimoniale bazat pe jocuri online pentru a-i ajuta pe internauţi să îşi găsească mai repede şi mai uşor un partener.

Obiceiul de a face păcăleli de 1 aprilie este unul vechi de câteva secole. Cea mai veche referire la Ziua Păcălelilor pare a fi, potrivit Museum of Hoaxes, un fragment dintr-un poem flamand din 1539, în care un bărbat şi-ar fi păcălit servitorul chiar într-o zi de 1 aprilie.

Totodată, o altă explicaţie ar fi că, în urmă cu câteva sute de ani, oamenii sărbătoreau Anul Nou de 1 aprilie. Înlocuirea vechiului calendar cu cel nou a creat confuzii, iniţial unii oameni neputând să se adapteze schimbării: ei sărbătoreau Anul Nou pe data de 1 aprilie în loc de 1 ianuarie şi, din acest motiv, au fost numiţi "April Fools".

În Franţa, o tradiţie de Ziua Păcălelilor este "poisson d'avril" (peştele lui aprilie), care constă în lipirea unui peşte din hârtie pe spatele unei persoane fără ca aceasta să-şi dea seama.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici