În 2010, premiile Oscar pentru cele mai bune scenarii au recompensat realismul

Revista de specialitate Variety apreciază că ediţia din acest an a premiilor Oscar, care a avut loc duminică seară, a recompensat, la categoriile dedicate celor mai bune scenarii, realismul, fiind alese două drame - "The Hurt Locker" şi "Precious" - care prezintă probleme din viaţa de zi cu zi.

24 afișări
Imaginea articolului În 2010, premiile Oscar pentru cele mai bune scenarii au recompensat realismul

Kathryn Bigelow (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Organizatorii galei Oscar au recompensat realismul prin trofeele acordate scenariilor, alegând două drame curajoase, care se concentrează pe prezentarea unor probleme comune", scrie Variety.

Astfel, Mark Boal a primit premiul pentru cel mai bun scenariu original, pentru "The Hurt Locker", în timp ce Geoffrey Fletcher a fost premiat pentru cel mai bun scenariu adaptat, al peliculei "Precious", care are la bază romanul "Push", de Sapphire.

Boal, care a scris 17 schiţe de scenarii până a reuşit să finalizeze "Hurt Locker", a fost desemnat câştigătorul categoriei unde au mai fost nominalizate scenariile filmelor "Inglourious Basterds," "The Messenger", "A Serious Man" şi "Up".

Pe de altă parte, Fletcher, care este primul scenarist de culoare ce câştigă un Oscar, a concurat cu autorii scenariilor filmelor "An Education", "District 9", "In the Loop" şi "Up in the Air".

Premiul Oscar acordat lui Boal este încununarea a şase ani de muncă, scenaristul lucrând, în toată această perioadă, alături de echipe de genişti din Irak. Iniţial, Boal a scris un articol pe această temă, publicat în Playboy, în 2005.

În discursul de la gala Oscar, Boal i-a mulţumit regizoarei Kathryn Bigelow şi le-a dedicat premiul celor "115.000 (de militari americani, n.r.) care sunt încă în Irak, 120.000 care sunt în Afganistan, 30.000 de răniţi şi 4.000 care nu au mai ajuns acasă".

Boal a mai precizat că în timpul filmărilor, care au avut loc în Iordania, finanţatorii proiectului, care a costat sub 20 de milioane de dolari, nu s-au implicat în realizarea lui, acest lucru permiţându-i lui Bigelow să facă un film conform viziunii originale a scenaristului.

Acesta a mai explicat că personajele filmului sunt compuse din sute de poveşti reale ale soldaţilor. Cu toate acestea, controversele nu au ocolit pelicula. Astfel, sergentul major Jeffrey S. Sarver, care a făcut parte din unitatea Explosive Ordonance Disposal, unde Boal a fost detaşat pentru documentare, le-a intentat un proces, săptămâna trecută, producătorilor filmului, pretinzând că declaraţiile sale au fost interpretate greşit.

În ceea ce priveşte scenariul peliculei "Precious", premiul Oscar obţinut a reprezentat prima mare surpriză a serii, majoritatea criticilor având ca favorit scenariul peliculei "Up in the Air".

"Precious" este primul din cele peste 20 de scenarii scrise de Fletcher care s-a concretizat. Regizorul peliculei, Lee Daniels, i-a cerut acestuia să realizeze o adaptare a romanului lui Sapphire, iar efortul lui Fletcher a fost răsplătit, pentru că a reuşit să creeze o poveste generoasă şi puternică despre o tânără abuzată.

În discursul de duminică seară, Fletcher s-a blocat, din cauza emoţiilor, de mai multe ori. "Nu ştiu ce să spun. Acest premiu este pentru toată lumea care lucrează zilnic la îndeplinirea unui vis - băieţi şi fete valoroşi ("precious", n.r.) din întreaga lume", a spus Fletcher, mulţumind apoi echipei peliculei, părinţilor şi fraţilor săi.

"The Hurt Locker", de Kathryn Bigelow, a fost marele câştigător la cea de-a 82-a gală a Academiei de film americane, fiind recompensat cu şase premii Oscar, inclusiv pentru cea mai bună regie şi cel mai bun film, în timp ce "Avatar", nominalizat la nouă categorii, a primit doar trei trofee.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici